Teacher Education for Sustainable Development: A Review of an Emerging Research Field

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

Authors

Teacher Education for Sustainable Development (TESD) is a niche innovation in teacher education that empowers teachers to prepare learners to address global socio-environmental challenges. To advance the diffusion of this niche innovation into general teacher education, this article offers a systematic literature review based on a qualitative analysis of 158 peer-reviewed publications on TESD research. Our results show that TESD research is a growing field characterized by five types of inquiry: designing learning environments, understanding learner attributes, measuring learning outcomes, promoting systems change, and advancing visions for the field. Major innovation potentials of TESD for more general teacher education are its emphasis on the grand socio-environmental challenges of our times, methodologies to engage with knowledge diversity (e.g., inter/transdisciplinarity), and sustainability science learning approaches (e.g., backcasting). We suggest that future work builds from this review to strengthen links between teacher education and TESD in enhancing quality education.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Teacher Education
Jahrgang73
Ausgabenummer5
Seiten (von - bis)509-524
Anzahl der Seiten16
ISSN0022-4871
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.11.2022

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2022 American Association of Colleges for Teacher Education.

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Lukas-Walter Thiée

Publikationen

  1. Weder Herren noch Knechte
  2. § 260 HGB
  3. Anne Peters, Elemente einer Theorie der Verfassung Europas, Duncker & Humblot, Berlin, 889 S. (ISBN: 978-3-428-10602-8)
  4. "Gesundheitsarbeit mit Straßenkindern"
  5. Commentary LIAB
  6. Nachhaltig managen mit der Balanced Scorecard
  7. Active plasma resonance spectroscopy
  8. Don't call me a populist! The meaning of populism for western European parties and politicians
  9. Vor uns die Sintflut, Studien zu Text, Kontext und Rezeption der Fluterzählungen Genesis 6 - 9
  10. Fatigue crack propagation influenced by laser shock peening introduced residual stress fields in aluminium specimens
  11. The Affinity Between Free Trade Theory and Postmodernism
  12. Polymere
  13. Energiekonzept: Die Energierevolution
  14. Vorbemerkungen zu den § 15 ff.
  15. § 289 c Inhalt der nichtfinanziellen Erklärung
  16. Beneath the Second Skin. Mayan Textiles and Bodies in the Art of Manuel Tzoc Bucup and Sandra Monterroso
  17. Health and Language Integrated Gaming Online (HeaLinGo) as an innovative approach in School Health Promotion
  18. Metatheories in Management Studies
  19. Handlungsregulation bei der Steuerung chaotischer Systeme
  20. Recht auf Ineffizienz
  21. Existenzgründungsberatung
  22. Europa professionalisieren
  23. Finanzierung von Elternarbeit
  24. SusTelling in the Reception Lab – On How Young Adults Perceive Storytelling for Sustainability
  25. Zur Wirkung von sprachlichen Hintergrundschallen auf mentale Informationsverarbeitungsprozesse
  26. Schutz des Kindeswohls - eine Aufgabe des Strafrechts?!
  27. Ich wünsche mir, dass sich die Lehrer nicht überall einmischen und nicht immer gleich petzen
  28. The Birth of Difference
  29. Einstellungschancen von Älteren
  30. Soziale Unterschiede in der Gesundheitskompetenz von Studierenden
  31. Führungsstil
  32. Weltweiter Klimaschutz
  33. Modular growth and functional heterophylly of the phreatophyte Ziziphus lotus
  34. Der deutschsprachige Roman 1815-1820
  35. Karl Mays "Ardistan und Dschinnistan"
  36. Jurisdiction in International Fisheries Law: Evolving Trends and New Challenges
  37. Family Matters:
  38. Rekrutierung und Sozialisation der ostdeutschen Elite