Wie können Ergebnisse der Kompetenzdiagnostik in Forschungsprojekten sinnvoll zurückgemeldet werden?

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Reporting on research results to students, teachers and institutions is a big challenge within competence assessment research: students individually have to be given feedback about how they performed, teachers have to be provided with information about their classes, education authorities are interested in actual research results. For feedback being helpful for students, teachers and institutions, the following questions have to be thought of: (1) Who is the feedback given to.What is the aim of the feedback.(2) Which results shall be reported.(3) How should feedback theoretically look like.And (4) how does feedback depend on the given general framework.The given article discusses these questions and offers a checklist to research projects with a focus on competence assessment. © Springer Fachmedien Wiesbaden 2013.
Translated title of the contributionHow to report on results of competence assessment research?
Original languageGerman
JournalZeitschrift für Erziehungswissenschaft
Volume16
Issue numberSupplement 1
Pages (from-to)81-88
Number of pages8
ISSN1434-663X
DOIs
Publication statusPublished - 11.09.2013

Recently viewed

Publications

  1. Betriebliches Gesundheitsmanagement
  2. Von KITA21 lernen. Gelingensbedingungen für die Implementation von Bildung für eine nachhaltige Entwicklung im Elementarbereich
  3. Einführung in die Theologie der Offenbarung / Michael Bongardt
  4. Competitive Markets, Corporate Firms, and New Governance
  5. The ontological politics of artistic interventions
  6. Die Linke v. Federal Government and Federal Parliament (Counter Daesh)
  7. Trumps Klimapolitik
  8. Fremdsprachenlernen und Kinder- und Jugendliteratur
  9. Vorabentscheidungsverfahren, Gegenstand
  10. De "la république universelle de l'enfance" à la globalisation de la culture des enfants
  11. Selbstreflexion und familienkommunikation
  12. Geschäftsführung ohne Auftrag (§§ 677-687)
  13. Einfluss der Teeölaltlast "Zeche Victoria" in Lünen auf die Belastung des Fließgewässersedimentes der Lippe durch NSO-Heterocyclen, PAK und Phenole
  14. BGH 15. Januar 2015 - I ZR 88/14: Internationale Zuständigkeit für Klage auf Zahlung von Maklerlohn in Verbrauchersache
  15. Entrepreneurship
  16. Rassismus
  17. Das erste Buch der Könige
  18. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 678)
  19. Symbolische Bedeutungsansprüche der Kulturen
  20. Web-basierte Nachsorge: Nur was für junge und hoch gebildete Rehabilitanden? Sekundäranalysen einer randomisiert kontrollierten Studie zur Überprüfung der Effektivität einer transdiagnostischen web-basierten Rehabilitations-Nachsorge (W-RENA)
  21. Name ohne Eigenschaften
  22. Neue Kulturwissenschaften an der Universität Lüneburg
  23. Teilen und Herrschen
  24. Women's agency and resistance in Russia's war on Ukraine: From victim of the war to prominent force
  25. Internationales und Europäisches Finanzmarktrecht
  26. Umweltrisiken und ihre sozio-kulturelle Verarbeitung:
  27. Die Zusammenarbeit zwischen Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
  28. International Corporate Sustainability Barometer
  29. 〉Welcome home, darling!〈 - John Fords »Rio Grande« und der geschlechterkampf an der frontier des Kalten Krieges
  30. "Constitutional moments" im europäischen Wettbewerbsrecht?
  31. Zusammenhänge und Kinetik biotischer und abiotischer Eisenoxidation bei der Brunnenverockerung und Ansätze zur Modellierung
  32. Schutz der biologischen Vielfalt
  33. Ästhetische Bildung
  34. Fallbearbeitung - (Original-)Referendarexamensklausur - Öffentliches Recht: Warnhinweise auf alkoholischen Getränken?
  35. Funktionsbedingungen der neuen Beschäftigungsverhältnisse - eine verhaltenswissenschaftliche Analyse?
  36. Romana Weiershausen: The scholarship and femininity. Female students in the literature of turn of the century