Unterrichtswissenschaft – Journal of Teaching and Learning Sciences , ‎0340-4099

Journal

  1. 2025
  2. E-pub ahead of print
  3. 2023
  4. Published
  5. Published

    Was tun? Perspektiven für eine Unterrichtsqualitätsforschung der Zukunft

    Begrich, L., Praetorius, A. K., Decristan, J., Fauth, B., Göllner, R., Herrmann, C., Kleinknecht, M., Taut, S. & Kunter, M., 03.2023, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 51, 1, p. 63-97 35 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. 2022
  7. Published
  8. 2021
  9. Published

    Nutzung und Wirkung eines kognitiv aktivierenden Unterrichts bei nicht-gymnasialen Schülerinnen und Schülern

    Merk, S., Batzel-Kremer, A., Bohl, T., Kleinknecht, M. & Leuders, T., 09.2021, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 49, 3, p. 467-487 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. 2020
  11. 2019
  12. Evaluation eines Interventionsansatzes zur Verbesserung von Motivation und motivationsförderlichem Unterrichtshandeln von Lehrkräften auf Basis der Zielorientierungstheorie

    Benning, K., Daumiller, M. H., Praetorius, A. K., Lenske, G., Dickhäuser, O. & Dresel, M., 01.09.2019, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 47, 3, p. 313-335 23 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  13. Published

    Prädiktoren des Kompetenzzuwachses im Bereich Deutsch als Zweitsprache bei Lehramtsstudierenden

    Paetsch, J., Darsow, A., Wagner, F. S., Hammer, S. & Ehmke, T., 08.03.2019, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 47, 1, p. 51–77 27 p., 1.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. 2018
  15. Förderung des Transfers metakognitiver Lernstrategien durch direktes und indirektes Training

    Schuster, C., Stebner, F., Wirth, J. & Leutner, D., 01.12.2018, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 46, 4, p. 409-435 27 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  16. 2017
  17. Published

    Wie schneiden Schülerinnen und Schüler an Förderschulen bei PISA ab? Analysen aus der PISA 2012-Zusatzerhebung zu Jugendlichen mit sonderpädagogischem Förderbedarf

    Müller, K., Heine, J.-H., Gebhardt, M., Sälzer, C., Prenzel, M. & Mang, J., 01.04.2017, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 45, 2, p. 175-192 18 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Anke Schöndube

Publications

  1. A New Look at Errors
  2. Erratum zu
  3. Fragmente zu einer "Generativen Resonanzästhetik".
  4. Time and Income Poverty – An Interdependent Multidimensional Poverty Approach with German Time Use Diary Data
  5. A sensitive microsystem as biosensor for cell growth monitoring and antibiotic testing
  6. We Are All Post-Exotics
  7. Gross, Richard. Understanding Grief: An Introduction, Routledge, 2016
  8. "Man muss über sich selbst schreiben"
  9. Pharmaceuticals in the Environment — Scope of the Book and Introduction
  10. How to evaluate effects of pesticides in terrestrial ecosystems
  11. Who’s afraid of the articles on state responsibility
  12. Outsourcing
  13. A Questionnaire Assessing Discomfort in Automation – The Disco-Scale
  14. Techniques to Control Microbial Contaminants in Nonsterile Microalgae Cultivation
  15. Writing Creatively in a Foreign Language
  16. Industrial Application Study and Development of a Control Strategy for an Ice Clamping Device
  17. Antidumping
  18. Are you sure about what you mean by ‘uncertainty’?
  19. Long-run determinants of pollution
  20. Public Interest Litigation avant la lettre? Questions of Standing in the Wimbledon Case
  21. Cycling anger of regular cyclists and professional bicycle messengers in Germany
  22. Biodiversität
  23. Trajnostni razvoj v predsolskih ustanovah -
  24. Is Endurantism really more plausible than Perdurantism form a commonsense perspective?
  25. Einleitung
  26. "Die Lüneburger Heide goes digital"
  27. ““World”, “Global” and the Reproduction of Asymmetrical Dependencies in the Study of Christianity”
  28. Ways out of the marshland