Dominik Leiss

Prof. Dr.

  1. 2025
  2. Published
  3. Published

    Reality-Based Tasks with Complex-Situations: Identifying Sociodemographic and Cognitive Factors for Solution

    Knabbe, A., Leiss, D. & Ehmke, T., 01.2025, In: International Journal of Science and Mathematics Education. 23, 1, p. 97–120 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. 2024
  5. Published

    Verständlichkeit mündlicher Erklärungen von Sportlehrkräften: Zum Einfluss von Kohärenzbildungshilfen auf das Regelverständnis von Schüler*innen

    Heemsoth, T., Krieger, C., Frerichs, R., Schmitz, A., Wallot, S., Härtig, H. & Leiss, D., 12.2024, In: German Journal of Exercise and Sport Research . 54, 4, p. 520-530 11 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published

    How Does Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Relate to the Fulfilment of Basic Psychological Needs During Teaching Practicum?

    Depping, D., Ehmke, T., Besser, M. & Leiss, D., 29.11.2024, In: Education Sciences. 14, 12, 15 p., 1312.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Do connectives improve the level of understandability in mathematical reality-based tasks?

    Dammann, L., Heine, L., Leiss, D. & Ehmke, T., 11.2024, In: International Electronic Journal of Mathematics Education. 19, 4, 12 p., em0791.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Reality-based tasks for competency-based education: The need for an integrated analysis of subject-specific, linguistic, and contextual task features

    Leiss, D., Ehmke, T. & Heine, L., 01.08.2024, In: Learning and Individual Differences. 114, 15 p., 102518.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published
  10. Published

    YouTube, Seniorentaxi und Bienen: Inwiefern wird das Kontextinteresse an realitätsbezogenen Mathematikaufgaben durch das Geschlecht und den sozialen Hintergrund beeinflusst?

    Knabbe, A. & Leiss, D., 2024, Beiträge zum Mathematikunterricht 2024: 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 04.03.2024 bis 08.03.2024 in Essen. Ebers, P., Rösken, F., Barzel, B., Büchter, A., Schacht, F. & Scherer, P. (eds.). Münster: WTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien, Vol. 2. p. 969-972 4 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  11. 2023
  12. Published
  13. Published

    Which Potential Linguistic Challenges do Pre-Service Teachers Identify in a Mathematical Expository Text?

    Strohmaier, A. R., Albrecht, I., Schmitz, A., Kuhl, P. & Leiss, D., 10.2023, In: Journal fur Mathematik-Didaktik. 44, 2, p. 295-324 30 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...15 Next

Recently viewed

Publications

  1. An EEG frequency tagging study on biological motion perception in children with DCD
  2. Outcome expectations and work design characteristics in post-retirement work planning
  3. sPlotOpen – An environmentally balanced, open-access, global dataset of vegetation plots
  4. A conceptual map of invasion biology: Integrating hypotheses into a consensus network
  5. The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers
  6. Problemfelder und mögliche Lösungsansätze bei genossenschaftlichen Bürgerwindparks
  7. Lyapunov control strategy for thermoelectric cooler activating an ice-clamping system
  8. A multi input sliding mode control for Peltier Cells using a cold-hot sliding surface
  9. Competitive interactions shape plant responses to nitrogen fertilization and drought
  10. Stakeholders' perspectives on the operationalisation of the ecosystem service concept
  11. Opening Universities for Lifelong Learning and the Challenge of Diversity Management
  12. Efficacy an online Recreation training for employees affected by symptoms of insomnia
  13. Unternehmerische Nachhaltigkeit als Treiber von Unternehmenserfolg und Strukturwandel
  14. Students’ genre expectations and the effects of text cohesion on reading comprehension
  15. Toward a methodical framework for comprehensively assessing forest multifunctionality
  16. Arbeitsraum für Erzieherinnen: Kindergarten, Kindertagesstätte, Kinderkrippe, Kinderladen.
  17. PoNa als inter- und transdisziplinäres Experiment in der Sozial-ökologischen Forschung
  18. Privacy is Dead – Ein Fünf-Jahres-Selbstversuch der bewussten Ortsbestimmung mittels GPS
  19. Ein psychologisches Modell unternehmerischen Erfolgs und einige empirische Ergebnisse
  20. Is peoples’ belief in a just world associated with (dis)honesty in romantic relationships?
  21. (Kooperative) Prüfung der Rechnungslegungspolitik durch Aufsichtsrat und Abschlussprüfer
  22. Tree diversity promotes predator but not omnivore ants in a subtropical Chinese forest
  23. Diversity and specificity of host-natural enemy interactions in an urban-rural interface
  24. George Bell’s relations to the German evangelical church and the problem of information
  25. Synchronized arousal between performers and related spectators in a fire-walking ritual
  26. Arbeitgeberattraktivität aus der Perspektive unterschiedlicher Mitarbeitergenerationen
  27. Musikökonomie und Rechte: Terra incognita oder Potenzialgebiete für die Musikpädagogik?
  28. Reconciling Analytics with Holistic Thinking in Business Sustainability Decision-Making