Dominik Leiss

Prof. Dr.

  1. 2025
  2. E-pub ahead of print
  3. Published

    Effects of linguistic demands of reality-based mathematical tasks: discrepancy between teachers' expectations and students' performance

    Ehmke, T., Leiss, D. & Heine, L., 10.06.2025, In: Frontiers in Education. 10, 13 p., 1528806.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Innovative teaching of mathematics in German secondary schools

    Lemmrich, S., Ehmke, T. & Leiss, D., 29.05.2025, Innovative Teaching and Classroom Processes: Research Perspectives from Germany and China. Ehmke, T. & Chi-Kin Lee, J. (eds.). 1 ed. London: Routledge Taylor & Francis Group, p. 43-53 11 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  5. Published
  6. Published

    Reality-Based Tasks with Complex-Situations: Identifying Sociodemographic and Cognitive Factors for Solution

    Knabbe, A., Leiss, D. & Ehmke, T., 01.2025, In: International Journal of Science and Mathematics Education. 23, 1, p. 97–120 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. 2024
  8. Published

    Verständlichkeit mündlicher Erklärungen von Sportlehrkräften: Zum Einfluss von Kohärenzbildungshilfen auf das Regelverständnis von Schüler*innen

    Heemsoth, T., Krieger, C., Frerichs, R., Schmitz, A., Wallot, S., Härtig, H. & Leiss, D., 12.2024, In: German Journal of Exercise and Sport Research . 54, 4, p. 520-530 11 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    How Does Pre-Service Teachers’ Self-Efficacy Relate to the Fulfilment of Basic Psychological Needs During Teaching Practicum?

    Depping, D., Ehmke, T., Besser, M. & Leiss, D., 29.11.2024, In: Education Sciences. 14, 12, 15 p., 1312.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Do connectives improve the level of understandability in mathematical reality-based tasks?

    Dammann, L., Heine, L., Leiss, D. & Ehmke, T., 11.2024, In: International Electronic Journal of Mathematics Education. 19, 4, 12 p., em0791.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  11. Published

    Reality-based tasks for competency-based education: The need for an integrated analysis of subject-specific, linguistic, and contextual task features

    Leiss, D., Ehmke, T. & Heine, L., 01.08.2024, In: Learning and Individual Differences. 114, 15 p., 102518.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  12. Published
Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...16 Next

Recently viewed

Activities

  1. Treffen des Netzwerks Jungewissenschaft Sozialdidaktik / Didaktik der Sozialpädagogik 2023 (Veranstaltung)
  2. BNE-Netzwerk der Region Lüneburg (Externe Organisation)
  3. Die (sub)politische Ethik des Beruflichen in der beruflichen Bildung für nachhaltige Entwicklung
  4. EUROCALL Conference: "Du hast eine Hand verloren.”, “Yeah that happened before.” – Investigating situated language in SVR; co-presenters: Breffni O'Rourke; Gillian Martin
  5. World Bank Conference "Female Entrepreneurship: Constrains and Opportunities"
  6. 7. General Conference of the European Consortium for Political Research - ECPR 2013
  7. Borderline Poetry: 20 years of German Unification as seen through Berlin literature
  8. Konsultation der Bundesweiten Koalition Kulturelle Vielfalt 2017
  9. Migration und soziale Arbeit (Fachzeitschrift)
  10. Fachtag des Arbeitskreises Migration Kreis Steinburg zum Thema AUSBILDUNG
  11. Jahresevent Alpen-Kulinarik 2011
  12. Fakultät Bildung (Organisation)
  13. „Also, das habe ich dann auch von mir heraus gemacht, und das mache ich auch ganz oft so, jetzt im Studium.“ Zwischen Distinktionsprofit und Defizitzuschreibung: Hybride Sprachpraxen an der Hochschule in der Perspektive Studierender
  14. 2. Österreichischer Tag der Politikwissenschaft 2012
  15. Kognitive Aktivierung im Hauptschulunterricht: erste Ergebnisse einer Video- und Fragebogenstudie
  16. Vortrag: Was ist eine gute Aufgabe?: Analyse und Weiterentwicklung der unterrichtlichen Aufgabenkultur.
  17. Sommerakademie der Studienstiftung des dt. Volkes, Weimar 2023
  18. Wie kann eine gerechte und dezentrale Energiewende gelingen?
  19. Konstruktion von Testaufgaben im Rahmen des DISUM-Projekts
  20. Digitale Unterstützung des Schreibens im sprachlich heterogenen Deutschunterricht - Eine DBR-Studie an berufsbildenden Schulen in Hamburg & Niedersachsen
  21. Jahrbuch des Naturwissenschaftlichen Vereins für das Fürstentum Lüneburg von 1851 (Fachzeitschrift)