Institute of Psychology in Education

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The Institute of Psychology in Education is part of the School of Education and currently consists of three departments, which are concerned with Psychological Assessment and Individual Differences, Developmental Psychology, and Educational Psychology.

Topics

Aktuelle und zukunftsbezogene Fragestellungen stehen hinter einer umfassenden Forschungstätigkeit, deren Facettenreichtum auch den Studierenden in Form thematisch vielfältiger Lehrangebote sowie der Möglichkeit der aktiven Beteiligung am Forschungsprozess zugute kommt.

Ziel ist, sowohl anwendungsbezogenes als auch grundlagenorientiertes Wissen bereitzustellen. Die Forschungsaktivitäten der Institutsmitglieder decken die verschiedenen Analyseebenen der psychologischen Forschung ab: Individuumsbezogene Fragestellungen finden bei uns ebenso Berücksichtigung wie Themen der Gruppen- und Organisationsforschung. Insgesamt gruppieren sich die Forschungsaktivitäten im Institut für Psychologie vor allem um die folgenden drei Schwerpunktsbereiche.

Eine weitere Aktivität unser Institutsmitglieder ist die regelmäßige Betreuung des  wissenschaftlichen Nachwuchses. In der Rubrik Doktoranden finden Sie die von uns betreuten Promovierenden.

  1. Published
  2. E-pub ahead of print

    Understanding cultural variation in cognition one child at a time

    Bohn, M., Fong, F. T. K., Pope-Caldwell, S., Stengelin, R. & Haun, D. B. M., 14.08.2024, (E-pub ahead of print) In: Nature Reviews Psychology. 3 p.

    Research output: Journal contributionsComments / Debate / ReportsResearch

  3. E-pub ahead of print
  4. E-pub ahead of print

    Can isometric testing substitute for the one repetition maximum squat test?

    Warneke, K., Keiner, M., Behm, D. G., Wirth, K., Kaufmann, M., Sproll, M., Konrad, A., Wallot, S. & Hillebrecht, M., 05.08.2024, (E-pub ahead of print) In: European Journal of Applied Physiology. 10 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. Accepted/In press

    Variation in gaze following across the life span: A process-level perspective

    Prein, J. C., Maurits, L., Werwach, A., Haun, D. B. M. & Bohn, M., 2024, (Accepted/In press) In: Developmental Science. 18 p., e13546.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  6. Published
  7. Published

    Evaluation of a Four-Week Online Resilience Training Program for Multiple Sclerosis Patients

    Bock, L., Rana, M., Westemeyer, L. & Rana, M., 09.03.2024, In: Healthcare (Switzerland). 12, 6, 13 p., 620.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Accepted/In press

    Teachers’ use of data from digital learning platforms for instructional design: a systematic review

    Hase, A. & Kuhl, P., 2024, (Accepted/In press) In: Educational Technology Research and Development. 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published
  10. Published

    Expanding the pie or spoiling the cake? How the number of negotiation issues affects integrative bargaining

    Warsitzka, M., Zhang, H., Beersma, B., Freund, P. A. & Trötschel, R., 01.08.2024, In: Journal of Applied Psychology. 109, 8, p. 1224-1249 26 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...57 Next