Institute of Performance Management
Organisational unit: Institute
Organisation profile
Herzlich willkommen am Institut für Performance Management (IPM). Angesiedelt an der Schnittstelle von Wissenschaft und Praxis verstehen wir uns als innovative Forschungseinrichtung, zielführendes Weiterbildungsangebot für Professionals und starker Partner der Wirtschaft auf allen Ebenen des erfolgreichen Leistungsmanagements in Unternehmen und Organisationen mit dem Ziel der steten Leistungs- und der Wettbewerbsfähigkeit auf organisationaler, Führungs- und persönlicher Ebene durch die Anwendung spezifischer Führungs- und Managementsysteme.
Topics
Die Forschungsschwerpunkte des Instituts für Performance Management werden gegenwärtig in folgenden Projekten bearbeitet:
- Modellprojekt Offene Hochschule
- Qualität und Transparenz in der Quartären Bildung
- Opening Universities for Lifelong Learning (OPULL)
Die wissenschaftliche Leitung der Projekte trägt Prof. Dr. Sabine Remdisch.
- 2025
- Published
Erfolgreich Führen in der Pflege: Gesundheit fördern, Identifikation stärken, Zukunft sichern
Remdisch, S. & Schumacher, L., 12.2025, 1 ed. Stuttgart: Kohlhammer Verlag GmbH. 190 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research
- 2024
- Published
Wirksam führen auf Distanz – inkl. Arbeitshilfen online
Remdisch, S. & Schumacher, L., 01.11.2024, 1 ed. Freiburg im Breisgau: Haufe Mediengruppe. 224 p.Research output: Books and anthologies › Monographs › Research
- E-pub ahead of print
The relationship between audit committees, external auditors, and internal control systems: A literature review and a research agenda.
Wehrhahn, C. & Velte, P., 31.10.2024, (E-pub ahead of print) In: Journal of Financial Reporting and Accounting. 22 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
- E-pub ahead of print
Sustainability performance measurement – a framework for context-specific applications
Damtoft, N. F., van Liempd, D. & Lueg, R., 30.05.2024, (E-pub ahead of print) In: Journal of Global Responsibility. 40 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Customer Profitability Analysis in decision-making–The roles of customer characteristics, cost structures, and strategizing
Lueg, R. & Ilieva, D., 05.2024, In: PLoS ONE. 19, 5, 25 p., e0296974.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Measuring board diversity: A systematic literature review of data sources, constructs, pitfalls, and suggestions for future research
Behlau, H., Wobst, J. & Lueg, R., 03.2024, In: Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 31, 2, p. 977-992 16 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
- Accepted/In press
Corporate social responsibility sophistication: Company-specific drivers among early and late adopters
Kunkel, K., Wigge, K. & Lueg, R., 2024, (Accepted/In press) In: Corporate Social Responsibility and Environmental Management. 17 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2022
- Published
Hybrides Führen und Arbeiten: Weiche Faktoren im Fokus
Remdisch, S., 07.03.2022, In: Personalführung. 2022, 03, p. 12-18 7 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
- 2021
- Published
Supplementing Q-method with narratives: Contextualizing CEOs' values for family firms
Pötschke, I., 03.2021, In: Journal of Management and Organization. 27, 2, p. 270-294 25 p., 46.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- 2020
- Published
Detecting green-washing or substantial organizational communication: A model for testing two-way interaction between risk and sustainability reporting
Lueg, K. & Lueg, R., 23.03.2020, In: Sustainability. 12, 6, 9 p., 2520.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review