- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Zeitschrift für Mathematikdidaktik in Fo...
- //
Zeitschrift für Mathematikdidaktik in Forschung und Lehre (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Michael Besser - Reviewer
- Didactics of Mathematics
- Empirical education research
Research areas
Related by journal
Highlight, Write, Elaborate: Note-Taking Strategies to Master Reality-Based Mathematical Tasks
Wienecke, L.-M., Leiss, D. & Ehmke, T., 01.09.2025, In: Journal für Mathematik-Didaktik: Zeitschrift der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM). 46, 2, 41 p., 12.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Which Potential Linguistic Challenges do Pre-Service Teachers Identify in a Mathematical Expository Text?
Strohmaier, A. R., Albrecht, I., Schmitz, A., Kuhl, P. & Leiss, D., 10.2023, In: Journal fur Mathematik-Didaktik. 44, 2, p. 295-324 30 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Lesestrategien zur Unterstützung des Verstehens von Textaufgaben. Vermittlung und Routinen im Mathematikunterricht aus Sicht von Lehrkräften und Lernenden
Schmitz, A. & Karstens, F., 01.10.2022, In: Journal fur Mathematik-Didaktik. 43, 2, p. 255-279 25 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Skizzen zeichnen zu Modellierungsaufgaben: Eine Analyse themenspezifischer Differenzen einer Visualisierungsstrategie beim mathematischen Modellieren
Bräuer, V., Leiß, D. & Schukajlow-Wasjutinski , S., 10.2021, In: Journal für Mathematik-Didaktik. 42, 2, p. 491-523 33 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Entwicklung eines fachspezifischen Kenntnistests zur Erfassung mathematischen Vorwissens von Bewerberinnen und Bewerbern auf ein Mathematik-Lehramtsstudium
Besser, M., Göller, R., Ehmke, T., Leiß, D. & Hagena, M., 10.2021, In: Journal für Mathematik-Didaktik. 42, 2, p. 335-365 31 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Related by researcher
Do personality traits affect performance in university selection interviews of prospective teachers?
Göller, R. (Speaker), Altenburger, L. (Speaker), Besser, M. (Speaker) & Schlüter, D. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Feedback in inclusive mathematics education: Insights on its processing and outcomes
Töllner, F. (Speaker), Kuhl, P. (Coauthor) & Besser, M. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Long-term development of teachers’ pedagogical content knowledge over 15 years
Bönke, N. (Speaker), Besser, M. (Speaker) & Vos, T. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Self-chosen feedback in computer-based learning: A systematic review of literature
von Kienitz, F. (Speaker), Töllner, F. (Speaker), Hagena, M. (Speaker) & Besser, M. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Empirical analysis of authentic aspects in reality-based mathematical test items
Schlüter, D. (Speaker), Besser, M. (Speaker), Greefrath, G. (Speaker) & Vos, P. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Formatives Assessment im Mathematikunterricht (der Sekundarstufe I): Berücksichtigung von Effekten generischer und fachspezifischer Unterrichtsqualität
Besser, M. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Guest lectures › Research
Insights Into Learners’ Feedback Processing in Inclusive Secondary Mathematics Education: An Empirical Examination
Töllner, F. (Speaker), Kuhl, P. (Coauthor) & Besser, M. (Coauthor)
Activity: Talk or presentation › Presentations (poster etc.) › Research
Aus dem echten Leben? Untersuchungen zur Authentizität in realitätsbezogenen Aufgaben
Schlüter, D. (Speaker), Besser, M. (Speaker), Greefrath, G. (Speaker) & Vos, P. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Students' use of feedback when working on fractions with a digital learning platform and its effects on mathematical performance
Altenburger, L. (Speaker) & Besser, M. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Wie kann man beim Modellieren Studierfähigkeit entwickeln?
Besser, M. (Speaker), Ernst, O. (Speaker) & Körner, H. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research