- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Unterrichtswissenschaft (Journal)
- //
Unterrichtswissenschaft (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
- Empirical education research
Research areas
Related by journal
Was tun? Perspektiven für eine Unterrichtsqualitätsforschung der Zukunft
Begrich, L., Praetorius, A. K., Decristan, J., Fauth, B., Göllner, R., Herrmann, C., Kleinknecht, M., Taut, S. & Kunter, M., 2023, (Accepted/In press) In: Unterrichtswissenschaft.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Netzwerkbasierte Betrachtung von ko-konstruktiven Interaktionsprozessen im Unterricht – Ein Ansatz zur Beschreibung und Analyse von Angebot und Nutzung: Ein Ansatz zur Beschreibung und Analyse von Angebot und Nutzung
Troll, B., Heil, C., Pietsch, M. & Besser, M., 01.06.2022, In: Unterrichtswissenschaft. 50, 2, p. 237-263 27 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Fehlermanagementkultur und Fehlervermeidungskultur in Schulklassen: Skalenentwicklung und Validierung auf Klassen- und Personenebene in einer Stichprobe der Klassenstufen 7 bis 9
Fischer, S. & Freund, P. A., 20.09.2021, (E-pub ahead of print) In: Unterrichtswissenschaft. 23 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Nutzung und Wirkung eines kognitiv aktivierenden Unterrichts bei nicht-gymnasialen Schülerinnen und Schülern
Merk, S., Batzel-Kremer, A., Bohl, T., Kleinknecht, M. & Leuders, T., 09.2021, In: Unterrichtswissenschaft. 49, 3, p. 467-487 21 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Bei welchen Lernenden fördert globale Textkohäsion das Verständnis von Sachtexten? Eine Studie zu Wechselwirkungen zwischen globaler Textkohäsion und kognitiven Verständnisvoraussetzungen.
Gräsel, C. & Schmitz, A., 2016, In: Unterrichtswissenschaft. 44, 3, p. 267-281 15 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Related by researcher
Putting the Instructional Leadership–Student Achievement Relation in Context: A Meta-Analytical Big Data Study Across Cultures and Time
Marcus Pietsch (Speaker), Burak Aydin (Speaker) & Sedat Gümüş (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Schulen wirksam führen und verändern
Marcus Pietsch (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Guest lectures › Transfer
Schulen führen und innovieren
Marcus Pietsch (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Guest lectures › Research
Open Innovation Mindset and School Leadership: How Innovations can be successfully implemented at schools
Jasmin Witthöft (Speaker) & Marcus Pietsch (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Schulleitung in Zeiten der Krise: Heraus- oder doch Überforderung? (Discussant)
Marcus Pietsch (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
The generalizability of instructional leadership and student achievement across contexts: A meta-analytical big data study
Marcus Pietsch (Speaker), Burak Aydin (Speaker) & Sedat Gümüş (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Wie wirken sich berufliche Gratifikationskrisen auf die Gesundheit von Schulleitungen aus? Untersuchung des Zusammenhangs vom Effort-Reward Imbalance (ERI) Modell und Burnout
Nele Groß (Speaker), Kevin Dadaczynsky (Speaker) & Marcus Pietsch (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Schulen verändern – BNE und transformative Bildung weiterentwickeln: Welche Rolle können Schulleitungen in einem langfristigen Wandel spielen?
Marcus Pietsch (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Transfer
Mehmet Şükrü Bellibaş
Marcus Pietsch (Host)
Activity: Hosting a visitor › Hosting an academic visitor
International Journal of Educational Management (Journal)
Marcus Pietsch (Editorial Board)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Editor of journals › Research