The influence of teacher-trainings on in-service teachers’ expertise: a teacher-training-study on formative assessment in competency-oriented mathematics

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in KonferenzbändenForschungbegutachtet

Authors

OriginalspracheEnglisch
TitelProceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME - NA 36
HerausgeberCynthia Nicol, Peter Liljedahl, Susan Oesterle, Darien Allan
Anzahl der Seiten8
Band2
VerlagInternational Group for the Psychology of Mathematics Education
Erscheinungsdatum2014
Seiten129-136
ISBN (Print)978-0-8649-1362-3
PublikationsstatusErschienen - 2014
Veranstaltung38th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education - PME 2014: Mathematics Education at the Edge - Vancouver, Kanada
Dauer: 15.07.201420.07.2014
Konferenznummer: 38
http://www.pme38.com/
http://www.pme38.com/
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=2ahUKEwj1-oO_kpjgAhVKx4UKHRvFC0oQFjAAegQIAhAC&url=https%3A%2F%2Fwww.pmena.org%2Fpmenaproceedings%2FPMENA%252036%2520PME%252038%25202014%2520Proceedings%2520Vol%25201.pdf&usg=AOvVaw241d77DTkWIxrNrPVSxs06

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Vortrag: Eigene und fremde Unterrichtsvideos in der Lehrerfortbildung. Kognitive, motivationale und emotionale Prozesse beim Beobachten zweier Videotypen.
  2. Topic development and backchanneling in learner-native speaker voice-based telecollaboration (Third Bonn Applied English Linguistics Conference 2014 - BAELc3)
  3. Gutachter für das Forschungsprojekt 'Wissenschaftliche Begleitung der Gemeinschaftsschulen Baden-Württemberg': Teilprojekt 1: quantitative Unterrichtsbeobachtung
  4. Approaching learning technologies - the case of telecollaboration and learner corpora (GAL Research School for Methods in Empirical Pragmatics - MeEP 2016, Bonn)
  5. Promoting Pre-Service Teachers' Professional Vision of Classroom Management During Practical School Training: An Online- and Video-Based Self-Reflection and Feedback Intervention
  6. Promoting pre-service teachers‘ professional vision of classroom management during practical school training: An online- and video-based self-reflection and feedback intervention
  7. Forschendes Lernen – ein Beitrag zur Professionalisierung der Elementarpädagogik. Halbzeit im Projekt „Ausbildung gemeinsam weiterdenken – BAKIP, Universität und Praxis im Dialog
  8. How important are SDGs for teacher educators? – Engage educators in a global landscape: Mapping the terrain with a case study of a pilot professional development program from Ethiopia
  9. Under Which Conditions Does Public Participation Really Advance Sustainability Goals? Findings of a Meta-Analysis of Stakeholder Involvement in Environmental Decision-making (with O. Fritsch)
  10. Möglichkeiten und Grenzen zur Förderung der (nachhaltigkeitsorientierten) Handlungskompetenz in schulischen Lehr-Lernarrangements -Das Planspiel „Kombinierter Verkehr – Transport und Logistik der Zukunft?!“-