Fatty acid feedstock preparation and lactic acid production as integrated processes in mixed restaurant food and bakery wastes treatment

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

In this study, fatty acid feedstock preparation and lactic acid production as integrated processes in mixed restaurant food and bakery waste treatment were investigated. The treatment included the hydrolysis of waste using extracellular fungal enzymes in submerged fermentation. By hydrolysis, 0.27 g glucose, 4.7 mg free amino nitrogen (FAN) and 1.9 mg phosphate were recovered per gram dry waste material. After hydrolysis, a lipid-rich solid fraction, to be used as a source of fatty acids, remained. The nutrient-rich hydrolysate was used as medium in fed-batch cultures of the heterotrophic microalga Chlorella pyrenoidosa, which grew well at a rate of 1.4 day− 1. In order to establish a cost- and water-efficient process, hydrolysis and algae cultivation were performed in recycled culture supernatant without any negative impacts on the fungal hydrolysis and growth of C. pyrenoidosa. The extraction of lipids from algal biomass and lipid-rich solids resulted in a saturated and unsaturated fatty acid-rich feedstock. Defatted waste derived solids and algal biomass were further tested successfully as nitrogen sources in lactic acid production using Bacillus coagulans. The outcomes of this study contribute to the establishment of a ‘green society’ by utilization of waste material in the production of chemicals, materials and fuels.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftFood Research International
Jahrgang73
Seiten (von - bis)52-61
Anzahl der Seiten10
ISSN0963-9969
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.07.2015

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Die neukonzipierte Lehre der Universität St. Gallen und ihr Kontextstudium als ein Weg zu nachhaltiger Bildung
  2. Fantasierealisierung, Theorie
  3. Das Fettsäureprofil des initialen oralen Biofilms (Pellikel) - eine In-situ-Studie
  4. "... ein ungeheuerliches Ding mit plumpen, ungeschickten Gliedern"
  5. Die Einheiten der Diskursforschung und der Streit um den Methodenausweis
  6. Site and neighborhood effects on growth of tree saplings in subtropical plantations (China).
  7. Les villes artificielles comme espaces de formation de l’ordre politique
  8. „Abschluß des Menschlichen“
  9. The Future We Want
  10. Kunst zur Sprache bringen
  11. Religion on the rise again?
  12. Neue Rollen für Lehrer und Schüler?
  13. Trends in environmental education for biodiversity conservation in Costa Rica
  14. Prüfung von Nachhaltigkeitsberichten nach der Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD)
  15. Lüneburg 2030+ - ein Reallabor zur lokalen Implementierung der Sustainable Development Goals
  16. Bildungsstandards und Verstehenskompetenz
  17. Nachhaltige Entwicklung durch Bildung
  18. Was bleibt? Einige Überlegungen zum Medienereignis WikiLeaks
  19. 60 Impulskarten Sprechtraining
  20. Professionelle Lerngemeinschaften eng genug fassen
  21. From hashtag to cashback
  22. Lesemotivationen und Lesehandlungen bei Schülern
  23. Zurückweisungen von Migranten durch zivile Schiffe auf See
  24. Conservation of the European wildcat (Felis silvestris) in mediterranean environments: A reassessment of current threats
  25. Jamming sustainable futures
  26. Akademisches Schreiben lehren und lernen