Farmer Perceptions of the Ecosystem Services Provided by Scavengers: What, Who, and to Whom

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Zebensui Morales-Reyes
  • Berta Martín-López
  • Marcos Moleón
  • Patricia Mateo-Tomás
  • Francisco Botella
  • Antoni Margalida
  • José A. Donázar
  • Guillermo Blanco
  • Irene Pérez
  • José A. Sánchez-Zapata

A socioecological approach to biodiversity conservation has recently been encouraged. We examined farmer perceptions of ecosystem services provided by scavenging vertebrates in Spain through face-to-face surveys with farmers in seven large extensive livestock systems. Scavenging services (i.e., carrion consumption) was the most perceived benefit whereas the role of some scavengers as predators was the most recognized damage. The most beneficial scavengers perceived were vultures. Overall, we detected a "Dr. Jekyll and Mr. Hyde" paradox as the same species and species within the same guild can be dually perceived as beneficial or harmful. Our findings provide evidence that traditional extensive farming linked to experience-based and local ecological knowledge drives positive perceptions of scavengers and their consideration as ecosystem services providers. Research on social perceptions can contribute to the conservation of scavengers by raising awareness about the ecosystem services provided by this functional group.

OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummere12392
ZeitschriftConservation Letters
Jahrgang11
Ausgabenummer2
Anzahl der Seiten11
ISSN1755-263X
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 15.04.2018

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
Copyright and Photocopying: © 2017 The Authors. Conservation Letters published by Wiley Periodicals, Inc.

Zugehörige Projekte

  • Understanding human-carnivore relationships: from social conflicts to ecosystem services

    Projekt: Forschung

Zugehörige Aktivitäten

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Beamte, Kirchen und Daseinsvorsorge – arbeitskampffreie Zonen?
  2. Musik maker.
  3. Sapere aude: Bildung und Wissen im Widerstreit?
  4. Museutopia
  5. Harnessing the biodiversity value of Central and Eastern European farmland
  6. Weltkunstgeschichte und universalismusbegriffe
  7. Impact of soft law regulation by corporate governance codes on firm valuation
  8. Dynamische und zukunftsorientierte Bestandsdimensionierung
  9. Geschlecht III
  10. Konzeption und nutzen der inverted classroom-methode für eine kompetenzorientierte biochemie lehrveranstaltung im vorklinischen studienabschnitt der humanmedizin
  11. Picturing the World for Children: Early Nineteenth-Century Images of Foreign Nations
  12. Die Orientierungskraft des Lebenslangen Lernens bei Weiterbildnern und Grundschullehrern.
  13. Professionalisierung der Ausbildung braucht Didaktikforschung
  14. Ombuds- und Beschwerdestellen in der Kinder- und Jugendhilfe
  15. Rechtsextremismus und Rassismus in Deutschland
  16. Trends in environmental education for biodiversity conservation in Costa Rica
  17. Fremdsprachenunterricht als Spiel der Texte und Kulturen
  18. Integriertes Flächenmanagement überschwemmungsgefährdeter Gebiete an der niedersächsischen Elbe unter Verwendung OGC-konfomer Services
  19. Mit dem Rad zur Schule, aber wo und wie?
  20. The economics of biodiversity and ecosystem services
  21. Erzieherischer Kinder- und Jugendmedienschutz
  22. Research, entrepreneurship and venture capital – governmental measures and Schumpeter's role in Germany between 2009 and 2019
  23. Pestizide im Einzugsgebiet des See Genezareth Konzept zur Entwicklung eines Wasserqualitätsmanagementplans
  24. Fragmentierung und lineare Lebensraumstrukturen - eine entomologische Perspektive
  25. Photojournalisme en Allemagne à l’ère de la révolution numérique
  26. Erneuerbare Energien in der Region und deren Finanzierung