Green and Sustainable Chemistry Teacher Education: Experiences from a Brazilian University

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Green and sustainable chemistry education provides opportunities to comprehend and base chemistry knowledge on relevant social and historical contexts, reflecting on fairer and sustainable realities. For this purpose, this work discusses the possibilities and challenges observed during a chemistry teacher training course at a Brazilian university, analyzing how the undergraduates utilized the formative experiences provided by the discipline and how they reinterpreted them when developing didactic sequences based on socio-scientific issues. Using discursive textual analysis, we studied the self-assessments and the didactic sequences produced. The activities developed were positively evaluated by the students and provided the opportunity to create didactic sequences with potential application in schools, founded on cooperative and democratic dynamics and topics that were locally important. On the other hand, the students had some difficulties including chemistry content, mainly considering their relationship with the topics addressed. However, the process proved to be fundamental for the students to perceive themselves as teachers, in addition to provoking them toward (re)constructions and other possibilities.
Keywords:
Original languageEnglish
JournalSustainable Chemistry
Volume4
Issue number3
Pages (from-to)272 - 281
Number of pages10
ISSN2673-4079
DOIs
Publication statusPublished - 09.2023

Bibliographical note

Publisher Copyright:
© 2023 by the authors.

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Dry grassland communities on southern Öland
  2. § 394: Berichte der Aufsichtsratmitglieder
  3. Market driven power plant investment perspectives in Europe
  4. „Digitale Währungen, insbesondere Libra“
  5. Die Fotobefragung als projektives Erhebungsverfahren
  6. Transport of perfluoroalkyl acids in a water-saturated sediment column investigated under near-natural conditions
  7. "JHWH ... erschafft Unheil"
  8. Kurzporträt: Jutta Brückner; Kurzporträt: Helma Sanders-Brahms
  9. Standortbestimmung zur Akademisierung der Gesundheitsförderung
  10. Die Krise der messianischen Philosophie
  11. Eine internetbasierte Intervention zur Verbesserung des psychischen Wohlbefindens bei hochbelasteten Arbeitnehmern
  12. Corrigendum to "Integrated assessment of bioelectricity technology options"
  13. Wandel im Destinationsmarketing
  14. Lekcja 5-6
  15. Mit Wut ans Bild
  16. On Banks and Credit - Re-reading Schumpeter after September 2008
  17. Vorabentscheidungsverfahren, Verhältnis zur Nichtigkeitsklage
  18. Strategisch fundiertes Nachhaltigkeitscontrolling – Konzeption und Umsetzung in der Praxis
  19. Russia’s annexation of crimea and the passage of ships through kerch strait
  20. Hilmer, Brigitte:: Scheinen des Begriffs: Hegels Logik der Kunst
  21. Formate der Kunstvermittlung II: Die Landung
  22. Gegenöffentlichkeit(en) und partizipativer Journalismus im Internet
  23. Zum Stand der Waldpädagogik in forstlichen Einrichtungen Deutschlands
  24. Erfolgsbeteiligung
  25. Der Spender als Verdächtiger
  26. Geschäftsführung ohne Auftrag (§§ 677-687)
  27. “ Freiheit, die ich meine"
  28. Denn sie wissen nicht, was sie tun - Anmerkungen zur Leistungsgarantie
  29. Eindeutig uneindeutig
  30. Vor und nach dem Buch
  31. Zeugnisse zur Wasserversorgung in Lüneburg - zwischen Abriss und Umnutzung
  32. Integratives Recht
  33. Computer-gestütztes Wissensmanagement in einem internationalen Beratungsunternehmen
  34. Die Adresse des freien Bürgers
  35. Hochschule und Erlebnispädagogik