Evaluating the effectiveness of a human factors training: focus an situation awareness

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

This paper presents the evaluation of a human factors training specifically designed for employees in manufacturing within the automotive industry. The central objective of this training program was to increase the workers situational awareness about potential errors that can occur during the production process. According to Endsley (1995) situation awareness encompasses three levels: the perception of elements in the environment, the comprehension of their meaning for the current situation and the projection of current states into the future. Various tools were used to improve the workers three levels of situation awareness. Specifically, a flicker paradigm and a structure formation technique were adjusted and used to train the perception, comprehension and projection of errors at various stages within the production process. Seventy employees, all of which were working in a production unit for gearbox manufacturing, participated in the training program of this study. All workers and their direct supervisors had to answer general questionnaires and take task-specific tests for measuring the workers degree of situational awareness one month prior to and after, as well as six months after the training Session. The results showed a significant increase of the workers situational awareness after the training. At the end of this paper recommendations for future research in the Field of human factors training are made.
OriginalspracheEnglisch
TitelHuman factors, security and safety
HerausgeberDick de Waard, Hans J. Godthelp, Frank Kooi, Karel Brookhuis
Anzahl der Seiten10
ErscheinungsortMaastricht
VerlagShaker Publishing
Erscheinungsdatum2009
Seiten101-110
ISBN (Print)978-90-423-0373-7, 9042303735
PublikationsstatusErschienen - 2009

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Beschäftigungseffekte von Unternehmensgründungen
  2. The rebound effect on Latin American economies
  3. Inklusion sichtbar machen?
  4. Transcending transmission
  5. Erwerb von Schlüsselkompetenzen ermöglichen. Nachhaltige Entwicklung in der Hochschulbildung
  6. Partizipation und Selbstexklusion
  7. Die Job-Family-Cluster-Organisation
  8. Kunstfeldforschung
  9. Degraded creep resistance induced by static precipitation strengthening in high-pressure die casting Mg-Al-Sm alloy
  10. From hashtag to cashback
  11. Pierre Bourdieu: Die Kraft des Rechts
  12. Anmerkung zu BGH, Beschluss vom 27. Januar 2015 - 5 StR 310/13
  13. Kapitalgesellschaftsrechtlicher Gläubigerschutz
  14. Kritischer Realismus und das Axiom der Gleichheit
  15. Perspectives on comprehensive sustainability-orientation in municipalities
  16. Zur Weiterveräußerung gebrauchter Softwarelizenzen ("UsedSoft II")
  17. Gute Aufgaben im Mathematikunterricht der Grundschule
  18. Überzeugungen von Lehramtsstudierenden zu Mehrsprachigkeit in der Schule.
  19. Dynamiken der ästhetischen Sinnbildung
  20. Außervertragliche Haftung der EG, Mitverschulden
  21. Der Einfluss von Armut und Reichtum auf die Lebenszufriedenheit
  22. Prävention von Bullying im Kontext von psychischer Gesundheitsförderung und Qualitätsentwicklung in der Schule
  23. Employee roles in sustainability transformation processes A move away from expertise and towards experience-driven sustainability management
  24. Hegel als advokat machiavellis
  25. Internationales Kartell- und Fusionskontrollverfahrensrecht
  26. Die rechtlichen Vorgaben zur Verstromung von Biomasse
  27. Regional Institutional Design
  28. Der Netzausbau gelingt nur mit mehr Wettbewerb und stärkerer Regulierung