Suche nach Fachgebiet

  1. Erschienen

    Locked in a fossil-centric system paradigm: LNG expansion impedes socio-ecological transition toward a just and renewable energy future

    Kemfert, C., Präger, F., Hoffart, F. M. & von Hirschhausen, C., 22.08.2025, in: Cell Reports Sustainability. 2, 8, 11 S., 100464.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  2. Erschienen

    Artificial intelligence in sustainable development research

    Gohr, C., Rodríguez Aboytes, J. G., Belomestnykh, S., Berg-Moelleken, D., Chauhan, N., Engler, J.-O., von Heydebreck, L., Hintz, M. J., Kretschmer, M.-F., Krügermeier, C., Meinberg, J., Rau, A.-L., Schwenck, C., Aoulkadi, I., Poll, S., Frank, E., Creutzig, F., Lemke, O., Maushart, M., Pfendtner-Heise, J., Rathgens, J. & von Wehrden, H., 08.2025, in: Nature Sustainability. 8, 8, S. 970-978 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  3. Erschienen

    Wissenschaftsorganisationen als Impulsgeber einer Nachhaltigkeitstransformation

    Nölting, B., Kopfmüller, J., Zimmermann, A. B., Bernert, P., Barth, M., Becker, S., Fischer, D., Molitor, H., Pechlaner, H., Schneider, F., Schweizer, P. J., Stamm, C., Wäger, P. & Wilhelm, R., 05.07.2025, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 34, 2, S. 83-87 5 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  4. Erschienen

    Planting futures: School-based food forests and their contribution to holistic education for sustainable development

    Gobs, J., 2025, in: GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society. 34, 2, S. 97-105 9 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  5. The need for transnational networks and transdisciplinary education for sustainable development in UNESCO Biosphere Reserves in the Global South

    Matias, D. M., Kone, M., Karim, P. G., San Jose, D., Mariano, B. J., Ortiz, A. M., Dubey, P. K. & Garcia, G., 08.2025, in: Current Opinion in Environmental Sustainability. 75, 5 S., 101553.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  6. Erschienen

    Dynamics of the polycrisis: Temporal trends, spatial distribution and co-occurrences of national shocks (1970-2019)

    Delannoy, L., Verzier, A., Bastien-Olvera, B. A., Benra, F., Nyström, M. & Jørgensen, P. S., 09.06.2025, in: Global Sustainability. 8, 32 S., e24.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  7. Erschienen

    Whole-school sustainability at the core of quality education: Wished for by principals but requiring collective and structural action

    Holst, J., Brock, A., Grund, J., Schlieszus, A. K. & Singer-Brodowski, M., 10.08.2025, in: Journal of Cleaner Production. 519, 11 S., 145897.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  8. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    Polycrisis patterns: applying system archetypes to crisis interactions

    Collste, D., Apetrei, C. I., Booth Sweeney, L., Boucher, J. L., Goh, J. C. L., Hamant, O., Mandl, C. E., Martin Mehers, G. S., Oda, R. & De Vries, B. J. M., 20.05.2025, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: Global Sustainability. 8, 11 S., e17.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenÜbersichtsarbeitenForschung

  9. Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung

    Why context matters: Understanding transdisciplinary research through the lens of nine context factors

    Tolksdorf, F., Jimenez-Aceituno, A., Frölich, N. M., Amoah, N. A. B., Grauer, C., Baird, J., Ballnat, C., Horcea-Milcu, A. I., König, B., Pedersen, R. L., Costa, M. M., Manuel-Navarrete, D., Martin, D. A., McGlynn, B., Mehring, M., Mühlthaler, S., Schneider, F., Singer-Brodowski, M., Vilalba, L., Weiser, A. & Lang, D. J., 12.07.2025, (Elektronische Veröffentlichung vor Drucklegung) in: Innovation - The European Journal of Social Science Research. 37 S.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

  10. Erschienen

    (Re-)learning time use and perception for sustainable development in schools – Qualitative results from a self-inquiry-based learning intervention

    Frank, P., Grauer, C. & Fischer, D., 11.2025, in: Time & Society. 34, 4, S. 589-626 38 S., 0961463X251343830.

    Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Vorherige 1 2 3 4 5 6 7 8 ...80 Nächste

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Reciprocal Relationship Between Proactive Personality and Work Characteristics
  2. Beschreibung zentraler mathematischer Kompetenzen
  3. Das Programm MindMatters. Aspekte salutogener und inklusiver Unterrichtsaspekte
  4. Institutional entrepreneurship for responsible digital innovation
  5. Bad Practices in deutschen Unternehmen
  6. Analyzing the social factors that influence willingness to pay for invasive alien species management under two different strategies
  7. Defeminizing Sustainability
  8. Sprache im Kunstunterricht
  9. Self-regulated learning as a competence
  10. Pentecostal voices and discourse perspectives to LGBTQ+ narratives in Nigeria
  11. Slug activity density increases seed predation independently of an urban–rural gradient
  12. Relationship and Participation
  13. Auch Reiter müssen fit sein!
  14. Positioning member states in EU-NATO security cooperation
  15. Social assessment and management of conflict minerals
  16. Reciprocal relations between emotional exhaustion and episode-specific emotional labour: An experience-sampling study
  17. Organizational justice and managerial commitment in corporate mergers
  18. Driving anger expression in Germany—Validation of the Driving Anger Expression Inventory for German drivers
  19. Gender equality salience, backlash and radical right voting in the gender-equal context of Sweden
  20. Reeperbahn und Strip
  21. Konstanz im Wandel?
  22. From racist humanitarianism to colonial human rights
  23. Hybride
  24. Making the UN Decade on Ecosystem Restoration a Social-Ecological Endeavour
  25. Threshold values in German labor law and job dynamics in small firms
  26. Combining Skype with Blogging
  27. International scaling of sustainability continuing professional development for in-service teachers
  28. Environmental Management Accounting for Staff Appraisal