Lifelong Learning, Innovation, Growth and Human Capital Tracks in Europe

Projekt: Forschung

Projektbeteiligte

  • Kahle, Egbert (Koordinator*in)
  • Ederer, Peer (Wissenschaftliche Projektleitung)

Beschreibung

LLLight’in’Europe –LifeLong Learning, Innovation, Growth and Human capital Tracks in Europe
Among all Europeans between 24 and 65 years old who had a tertiary educational degree in 2010, 82.8% were working. In the same age group, 68.3% who completed secondary schooling were working. Only 46% of those who did not complete secondary schooling were working. It is apparent that if Europe wants to be working, higher education is the necessary foundation for being competitive in the labor market. Since this is not only true for generations of future workers currently in school, but equally so for those who are today in their 30s, 40s and 50s, Lifelong Learning must be essential to continued employability.
The cumulative investment necessary to generate higher education degrees alone for adults over the next two decades across Europe may be 3.5 trillion euros or about 1.4% of European GDP per year. Even higher investments are required in non-formal and informal Lifelong Learning. To help guide this investment, this research project will find answers to the following urgent questions:
1. How do successful enterprises actively employ Lifelong Learning for their competitive advantage?
2. Which public policy environments facilitate Lifelong Learning for such enterprises and entrepreneurs?
3. How does Lifelong Learning interact with and promote innovativeness on the enterprise level?
4. How much of which skills do European adults actually have?
5. What are the actual learning mechanisms in adult life that lead to these skills?
6. What are the causal effects of these skills on growth, competitiveness and social cohesion?
The research consortium includes nine universities and research institutes from four academic disciplines – macro-econometrics, innovation dynamics, educational systems, psychometrics – to establish empirically proven answers. All outputs of the project (models, reports and tools) are designed to guide, support and facilitate best practice and strategy among public policy officials, enterprise strategists, individual citizens and fellow scientists.
AkronymLLLIGHT´IN´EUROPE
StatusAbgeschlossen
Zeitraum01.09.1430.09.15

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Diversifizierte Wege in die Hochschule - Erfahrungen der Leuphana Universität Lüneburg
  2. Gesetz über Musterverfahren in kapitalmarktrechtlichen Streitigkeiten (Kapitalanleger-Musterverfahrensgesetz - KapMuG)
  3. Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19.
  4. Verknüpfung von Self-Assessments und Verfahren zur Studierendenauswahl am Beispiel der Lehrerbildung in Lüneburg
  5. Souveränität und Entscheidung
  6. Materialitäten der Kindheit
  7. Einfluss der Corporate Governance auf das Controlling und Reporting
  8. Datenbasierte Ursachenanalysen zur Verbesserung der logistischen Zielerreichung
  9. Late Pleistocene vegetation of the basin of Phlious, NE-Peloponnese, Greece
  10. Bedarfsanalyse für Kinder psychisch kranker Eltern in Nervenarztpraxen
  11. The Environmental and Economic Effects of European Emissions Trading
  12. Verknüpfungen, Zielkonflikte und Synergien der Nachhaltigkeitsziele für die Lehre fruchtbar machen
  13. Heidelandschaften: Anpassungsstrategien des Naturschutzes und des Managements
  14. Halboffene Weidelandschaften in Deutschland
  15. Zusammenhänge und Kinetik biotischer und abiotischer Eisenoxidation bei der Brunnenverockerung und Ansätze zur Modellierung
  16. Innovationsfeld Hochschule
  17. Durchlässigkeit im Bildungssystem und Inklusion
  18. Geschäftsführung ohne Auftrag (§ 677)
  19. Wandel von Staatlichkeit in den Gesundheitssystemen von OECD-Ländern
  20. Ordnungsverantwortung
  21. Professionelle Lerngemeinschaften eng genug fassen
  22. Russischer Lieferboykott bei Gas?
  23. "Im Westen nichts Neues". Remarques Roman in Text und Bild
  24. Ann Radcliffe's Gothic - A Subtle Plea for Female Education in the Arts and in the Sciences
  25. Strategie und strategische Kommunikation
  26. Investitionsrechnung
  27. Jogos digitais interativos e aplicativos gamificados para a aprendizagem de línguas na era digital
  28. Geschlechtersozialisation in der frühen Kindheit
  29. Die ostdeutsche Bürgerbewegung als Gegenelite
  30. Position des Schutzguts Boden in Recht und Praxis der naturschutzrechtlichen Instrumente
  31. Die Rohstoff-Expedition - Entdecke, was in (d)einem Handy steckt !
  32. Förderung Benachteiligter in Vergangenheit und Zukunft mit dem Ziel der Berufsausbildung oder der Vorbereitung auf ein Leben in Prekarität?
  33. Rohölmarkt: Iran-Sanktionen dürften zu moderatem Preisanstieg führen
  34. Notting Hill Gate 4