Simulations in Science Education - Status Quo

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

During the last decades digitalization has proceeded rapidly and various digital teaching and learning tools are available nowadays. One for science education typical and theoretically well described application are simulations. While previous research focused on design features and/or learning effects of the use of simulations, up to now little is known about the extent to which simulations are actually used in science classes. In this study the use of simulations in science education is analyzed as well as (design) features which are important for teachers when choosing a simulation. 76 teachers were surveyed through a (online) questionnaire. 61% of the asked teachers use simulations in their lessons, independent of their age, teaching experience and number of science lessons per week. Significant differences occurred depending on the sex of the teachers, school type and subject. When choosing simulations, teachers use a limited number of known online providers. The most important (design) features are scientific correctness, use of scientific language, free availability, clear visual design which is similar to everyday-life, and matching technical resources. Of minor importance are features which consider the diversity of the learning group.
Original languageEnglish
JournalProgress in science education (PriSE)
Volume3
Issue number1
Pages (from-to)26-34
Number of pages9
ISSN2405-6057
DOIs
Publication statusPublished - 01.07.2020

Documents

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Qualitative human error analysis in medicine
  2. Medien, Expertise und politische Entscheidung:
  3. Lernangebote mit nicht beabsichtigten Folgen
  4. Landschaft als Prozess – Prozess als Konflikt
  5. Kindertheologie und schulische Alltagspraxis
  6. If You Have a Hammer, You Only Look for Nails
  7. Kinder von 0 bis 3, sind die Eltern mit dabei?
  8. Frühwarnindikatoren und Krisenfrühaufklärung
  9. Emotional text design in multimedia learning
  10. Emerging Contaminants versus Micro-pollutants
  11. Einzelhandel und Stadtverkehr – eine Symbiose?
  12. Die Photobefragung als projektives Verfahren
  13. Die Friedensbotschaft Jesu als Bildungsmotiv
  14. Collaborative governance or state regulation?
  15. Orte und Bedeutungsebenen von Souveränität
  16. Zwischen Forscher-, Verfasser- und Erzähler-Ich
  17. When is green nudging ethically permissible?
  18. Von Differenz zu Vielfalt zu Super-Diversity
  19. Träger und Kitas als attraktive Arbeitgeber
  20. Trade costs shocks and lumpiness of imports
  21. The Making of MEZ - Multilingual Development:
  22. Sind Batterien Medien oder Medien Batterien?
  23. Regional Centre of Expertise (RCE) Graz-Styria
  24. Reflektionen in Texten - Bilder vom Menschen
  25. Razzismo e specismo: un intreccio eugenetico
  26. Print exposure across the reading life span
  27. Personalmanagement im demografischen Wandel
  28. Marktorientierte Planung des Produktsystems
  29. Konzeption eines privaten Brachflächenfonds
  30. Ihr habt verbreitet/ die Lehre der Klassiker. 
  31. How to plan as a small scale business owner
  32. Halboffene Weidelandschaften in Deutschland
  33. Fragrance allergens in household detergents
  34. Erforschung multidiskursiver Organisationen
  35. Demokratie in der Einwanderungsgesellschaft
  36. Das Protokoll ermöglicht eine Bruderschaft
  37. Ambidextrous Leadership and Team Innovation
  38. Zur Notwendigkeit ästhetischer Operationen
  39. Unternehmerisches Biodiversitätsmanagement
  40. Transformative research for sustainability
  41. Playing the past to understand the present
  42. „L’Internationale des Gouines et des Pédales“
  43. Kundenintegration durch Additive Fertigung
  44. Internet-Supported Sustainability Reporting
  45. Innovationsverbund Nachhaltige Smartphones
  46. Geschwisterkonstellation und Lesekompetenz
  47. EU Democracy Promotion and the Arab Spring
  48. Erziehungsarbeit und Kinderleben gestalten