Erratum zu: Problematische Nutzung digitaler Medien und Gesundheitskompetenz von Schülerinnen und Schülern in Deutschland. Befunde der HBSC-Studie 2022 (Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, (2025), 68, 3, (302-312), 10.1007/s00103-025-04008-6)

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenKommentare / Debatten / BerichteForschung

Authors

  • HBSC-Studienverbund Deutschland
  • Kevin Dadaczynski
  • Anne Kaman
  • Ulrike Ravens-Sieberer
  • Ludwig Bilz
In diesem Artikel fehlte „HBSC-Studienverbund Deutschland“ in der Autorenliste und die folgenden Informationen zum HBSC-Studienverbund wurden am Ende des Artikels eingefügt: Der HBSC-Studienverbund Deutschland setzt sich aktuell aus den folgenden Standorten zusammen: Brandenburgische Technische Universität Cottbus-Senftenberg (Prof. Dr. Ludwig Bilz), Pädagogische Hochschule Heidelberg (Prof. Dr. Jens Bucksch), Hochschule Fulda (Prof. Dr. Katharina Rathmann, Prof. Dr. Kevin Dadaczynski – nationale Co-Leitung), Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg (Dr. Irene Moor – nationale Co-Leitung), Technische Universität München (Prof. Dr. Matthias Richter), Universität Tübingen (Prof. Dr. Gorden Sudeck) und Universitätsklinikum Hamburg-Eppendorf (Prof. Dr. Ulrike Ravens-Sieberer). Der Originalbeitrag wurde korrigiert.
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftBundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz
Anzahl der Seiten1
ISSN1436-9990
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 20.03.2025

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© The Author(s) 2025.

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Eliciting energization by mentally contrasting future and reality
  2. A Matter of Framing: Analyzing Value Communication in Sustainable Business Models
  3. Politics of volition or constraint?
  4. Gutachtertätigkeit für European Association for Research in Learning and Instruction
  5. Journal of the Association for Information Science and Technology (Fachzeitschrift)
  6. Rethinking “Identity Politics” and Social Movements
  7. Professional School (Organisation)
  8. Electronics (Zeitschrift)
  9. Johns Hopkins Universität
  10. Thinking about the future and taking responsibility for oneself, others, and society
  11. Organization Studies (Fachzeitschrift)
  12. Corruption and Trust: A model design
  13. Projekt "Transformation - Kultur - Geschlecht"
  14. Moderator im Panel „Dimensions of learning for a degrowth society”
  15. Momentum - The Psychological Forces Underlying Exploration and Exploitation
  16. Zootechnologies. A Media History of Swarm Intelligence
  17. The use of digital communication media for cross-border knowledge transfer: Influencing the expatriation process
  18. Interdisciplinary Perspectives on Motivated Cognition
  19. 6. Leuphana Konferenzwoche 2015
  20. Intraorganizational Tensions Around Being Good: Explaining (De-)coupling of Purchasing and CSR in Garment Brands and Retailers
  21. How important are SDGs for teacher educators? – Engage educators in a global landscape: Mapping the terrain with a case study of a pilot professional development program from Ethiopia
  22. The Chronostratigraphy and environmental development of the Middle Pleistocene sequence of Schöningen.
  23. Technological Forecasting and Social Change (Fachzeitschrift)
  24. College (Organisation)
  25. Reviewing for the Academy of Management Conference (ODC)
  26. Journal of Organizational Behavior (Zeitschrift)
  27. Going Green - Teaching Sustainability in the English as a Foreign Language Classroom
  28. Panel Moderation “Decolonizing Classical Music?! Musicians from the Global South on the European Stage”
  29. 6th Critical Transitions in Complex Systems Workshop - CRITICS 2019
  30. Translating for children : what, for whom, how, and why.
  31. Einsatz des Transkriptionstools Transana
  32. 37th EGOS Colloquium - EGOS 2021
  33. Evaluator of the PhD Thesis of Ngoc Danh Dang and member of the commission of the final examination
  34. Contemporary conceptual challenges to the rule of law