Prozessqualität oder pädagogische Beziehungsqualität: Erörterungen aktueller Qualtitätsdiskurse im Spiegel personaler Pädagogik

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Reflections on educational relationships in the tradition of humanist pedagogics seemed to have been forgotten for a long time. Today ‘educational relationship’ comes into focus again but in economic and technical terms of structures, processes and outcomes. As a result even educational (not-for-profit-)organisations’ quality of processes are referred to as relationships and interactions that lead to an organisation’s high outcome. This contribution however puts forth an approach that is particularly based on a specific understanding of a (socio)pedagogical quality of relationships that can only be gained with reference to the theories and the tradition of personal pedagogy.
Translated title of the contributionProcessquality or pedagogical quality of relationships?: A discussion of current qualitydiscourses against the background of personal pedagogy
Original languageGerman
JournalSoziale Passagen
Volume4
Issue number1
Pages (from-to)59-74
Number of pages15
ISSN1867-0180
DOIs
Publication statusPublished - 22.06.2012

Recently viewed

Publications

  1. RECOVERING THE HISTORY OF A DEFEATED SOCIAL MOVEMENT
  2. European Yearbook of International Economic Law 2021
  3. JFK. Fostering historical learning and media literacy
  4. Der Belegschaftskultur-Ansatz und die Links-Volkskunde
  5. Participation and Effective Environmental Governance
  6. Marta Hegemann: Elemente einer Befreiungsikonographie
  7. Praxisleitfaden Internationales Steuerrecht 2004/2005
  8. Wörter im Gebrauch lernen: Fachwortschatz Mathematik
  9. Inter- und transdisziplinäre Nachhaltigkeitsforschung
  10. Frauenberufstätigkeit im Sozial- und Gesundheitswesen
  11. Innovation in a Computable General Equilibrium Model
  12. Towards a caring transdisciplinary research practice
  13. The Conjuncture of “Corbynism” and the UK Labour Party
  14. Institutional Perspectives on Digital Transformation
  15. Unraveling the Complexity of U.S. Presidential Approval
  16. Kompetenzen impliziter Nachhaltigkeitsmanager stärken
  17. Doing everything you can, but not (yet) getting it right
  18. Was aber ist Wildnis? – Wildnis und kulturelle Vielfalt
  19. Die niedersächsische Landtagswahl vom 15. Oktober 2017
  20. Die gantze Heilige Schrift ,,, zu unserer Seelen-Wolfahrt
  21. Antibiotics and sweeteners in the aquatic environment
  22. Der Wald als erlebnispädagogischer Lernort für Kinder
  23. Accounting and Modeling as Design Metaphors for CEMIS
  24. Ökologisierungsprozesse in Wirtschaft und Verwaltung
  25. Der Titelrekognitionstest für das Vorschulalter (TRT-VS)
  26. Motive und Eigenschaften von Unternehmensgründer(inne)n
  27. The Human Release Hypothesis for biological invasions
  28. Demokratiekompetenz als berufliche Handlungskompetenz
  29. Medienpädagogik unter der differenztheoretischen Lupe