Prozessqualität oder pädagogische Beziehungsqualität: Erörterungen aktueller Qualtitätsdiskurse im Spiegel personaler Pädagogik
Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
Authors
have been forgotten for a long time. Today ‘educational relationship’ comes into focus again but in economic and technical terms of structures, processes and outcomes. As a result even educational (not-for-profit-)organisations’ quality of processes are referred to as relationships and interactions that lead to an organisation’s high outcome. This contribution however puts forth an approach that is particularly based on a specific understanding of a (socio)pedagogical quality of relationships that can only be gained with reference to the theories and the tradition of personal pedagogy.
Titel in Übersetzung | Processquality or pedagogical quality of relationships?: A discussion of current qualitydiscourses against the background of personal pedagogy |
---|---|
Originalsprache | Deutsch |
Zeitschrift | Soziale Passagen |
Jahrgang | 4 |
Ausgabenummer | 1 |
Seiten (von - bis) | 59-74 |
Anzahl der Seiten | 15 |
ISSN | 1867-0180 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 22.06.2012 |
- Erziehungswissenschaften - Personale Pädagogike, Qualität, Qualitätsmanagement, Qualitätsforschung, Allgemeine Pädagogik