Prozessqualität oder pädagogische Beziehungsqualität: Erörterungen aktueller Qualtitätsdiskurse im Spiegel personaler Pädagogik

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

have been forgotten for a long time. Today ‘educational relationship’ comes into focus again but in economic and technical terms of structures, processes and outcomes. As a result even educational (not-for-profit-)organisations’ quality of processes are referred to as relationships and interactions that lead to an organisation’s high outcome. This contribution however puts forth an approach that is particularly based on a specific understanding of a (socio)pedagogical quality of relationships that can only be gained with reference to the theories and the tradition of personal pedagogy.
Titel in ÜbersetzungProcessquality or pedagogical quality of relationships?: A discussion of current qualitydiscourses against the background of personal pedagogy
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftSoziale Passagen
Jahrgang4
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)59-74
Anzahl der Seiten15
ISSN1867-0180
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 22.06.2012

    Fachgebiete

  • Erziehungswissenschaften - Personale Pädagogike, Qualität, Qualitätsmanagement, Qualitätsforschung, Allgemeine Pädagogik

DOI