Customer Value und Public Value: Der Kundennutzen im Bauch der Gesellschaft

Research output: Journal contributionsJournal articlesTransferpeer-review

Authors

Die exponentiell zunehmende Anzahl von Kundensegmenten, Kundenbedürfnissen und Kundeninteraktionspunkten zählt heute zu den größten Herausforderungen des Marketing. Spiegelbild dieser steigenden Komplexität ist die grundsätzliche Frage der Beziehung zur Gesellschaft, d. h. die Frage nach der „Public Value Proposition“ im Gegensatz zu einer immer weiter differenzierten „Customer Value Proposition“. Die Autoren stellen in ihrem Beitrag inhaltliche Querbezüge zwischen Customer Value und Public Value her und reflektieren über Marketingaktivitäten als Medium eines gesellschaftlichen Dialogs über Sinn- und Wertvorstellungen.
Original languageGerman
JournalMarketing Review St. Gallen
Volume26
Issue number1
Pages (from-to)53-57
Number of pages5
ISSN1865-6544
DOIs
Publication statusPublished - 01.2009
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. What Is the Impact of Financial Penalties on the Performance and Stock Returns of Banks?
  2. Correlation of trends in cashmere production and declines of large wild mammals
  3. Heterotrophic growth of Galdieria sulphuraria on residues from aquaculture and fish processing industries
  4. Shareholder Value und Value-based Management (VBM)
  5. Foundation of digital badges and micro-credentials
  6. Pragmatics as Social Inference About Intentional Action
  7. Ora et labora (et lege)
  8. A klímavédelem alapvető feladatai
  9. Exports and profitability
  10. Why You Should Read My Book
  11. The display makes a difference
  12. Coricelli, Fabrizio, Massimo di Matteo and Frank Hahn (eds.) (1998). New Theories in Growth and Development. Houndmills/Basingstoke/Hampshire/ London: Macmillan Press Ltd. 304 pp. £ 50.00. ISBN 0-333-68229-7.
  13. Prepare to Compare
  14. Cognitive aspects of noise sensitivity
  15. Wenn Eichhörnchen schreiben…
  16. The contribution of fisheries access agreements to flag State responsibility
  17. Feasibility and efficacy of a digital resilience training
  18. Imagining is Not Observing
  19. Evolution, Empowerment and Emancipation
  20. The well- and unwell-being of a child
  21. Modeling the low-carbon transformation in Europe
  22. Open Innovation Networks
  23. Die Mutter
  24. Comparing Germany and Israel regarding debates on policy-making at the beginning of life: PGD, NIPT and their paths of routinization
  25. Preparation and properties of high purity Mg-Y biomaterials
  26. Konstanz im Wandel?
  27. Notes Toward a Performative Theory of Assembly by Judith Butler . Cambridge, MA: Harvard University Press, 2015.
  28. Reallabor versus Realexperiment
  29. Students’ genre expectations and the effects of text cohesion on reading comprehension
  30. Solidarität
  31. Stille, Geräusch, Rauschen

Press / Media

  1. Sieg des Körpers