Institute of Performance Management

Organisational unit: Institute

Organisation profile

Herz­lich will­kom­men am In­sti­tut für Per­for­mance Ma­nage­ment (IPM). An­ge­sie­delt an der Schnitt­stel­le von Wis­sen­schaft und Pra­xis ver­ste­hen wir uns als in­no­va­ti­ve For­schungs­ein­rich­tung, zielführen­des Wei­ter­bil­dungs­an­ge­bot für Pro­fes­sio­nals und star­ker Part­ner der Wirt­schaft auf al­len Ebe­nen des er­folg­rei­chen Leis­tungs­ma­nage­ments in Un­ter­neh­men und Or­ga­ni­sa­tio­nen mit dem Ziel der ste­ten Leis­tungs- und der Wett­be­werbsfähig­keit auf or­ga­ni­sa­tio­na­ler, Führungs- und persönli­cher Ebe­ne durch die An­wen­dung spe­zi­fi­scher Führungs- und Managementsys­te­me.

Main research areas

Performance Management ist die systematische und multidimensionale Leistungssteuerung in Unternehmen mit dem Ziel der kontinuierlichen und strategisch ausgerichteten Qualitäts- und Unternehmensentwicklung. Dabei geht es um ein ganzheitliches Verständnis von Performance Management, das folgende drei Bereiche umfasst: Organizational Performance Management (wertorientierte Planungs- und strategische Steuerungsprozesse), Human Performance Management (Wertschöpfung durch Mitarbeiterentwicklung und -führung) sowie Personal Performance Management (Ausschöpfung der eigenen Potenziale). 

Performance Management bedeutet, Menschen, Unternehmen sowie sich selbst zum Erfolg zu führen.

Schwer­punkt­the­men un­se­rer For­schung sind auf or­ga­ni­sa­tio­na­ler Ebe­ne der Be­reich Di­gi­ta­liza­t­i­on & Or­ga­niza­t­io­nal Per­for­mance, auf Führungs­ebe­ne der Be­reich Lea­dership & Hu­man Per­for­mance, und auf persönli­cher Ebe­ne der Be­reich Coa­ching & Per­so­nal Per­for­mance. 

Die wis­sen­schaft­li­che Lei­tung al­ler For­schungs­ak­ti­vitäten trägt Prof. Dr. Sabine Remdisch.

  1. Niedersächsisches Forschungsnetz Gesundheits- und Pflegewissenschaften

    Remdisch, S. (Project manager, academic)

    01.01.0417.05.10

    Project: Research

  2. ENETOSH: Europäisches Netzwerk Aus- und Weiterbildung in Sicherheit und Gesundheitsschutz

    Remdisch, S. (Project manager, academic)

    Europäische Union

    01.10.0511.06.09

    Project: Transfer (professional training)

  3. GGSE: DAK initiative „Developing Healthy Schools Together“

    Paulus, P. (Project manager, academic), Schumacher, L. (Partner), Sieland, B. (Partner), Rupprecht, S. (Project staff), Schwarzenberg, K. (Project staff), Cramer, I. (Project staff) & Strigl, M. (Project staff)

    01.06.0730.06.13

    Project: Transfer (Scientific Services)

  4. Modellvorhaben "Offene Hochschule Niedersachsen", Standort Lüneburg - Teilbewilligung 2008

    Remdisch, S. (Project manager, academic)

    20.03.0831.12.12

    Project: Transfer (professional training)

  5. VALUE: Volunteering & Lifelong Learning in Universities in Europe

    Remdisch, S. (Project manager, academic), Stewart, C. (Partner) & Hughes, A. (Partner)

    Europäische Union

    01.10.0831.07.17

    Project: Transfer (professional training)

  6. Modellvorhaben "Offene Hochschule Niedersachsen", Standort Lüneburg

    Remdisch, S. (Project manager, academic)

    01.03.0931.12.13

    Project: Research

  7. OPULL: Opening Universities for Lifelong Learning

    Remdisch, S. (Project manager, academic), Yndigegn, C. (Partner), Kosunen, T. (Partner), Newbould, D. (Partner), Köhler, K. (Coordination), Müller, R. (Project staff) & Beiten, S. (Project staff)

    Federal Ministry of Education and Research

    01.09.0930.07.13

    Project: Research

  8. Kongress Quartäre Bildung - Das Runde muss ins Eckige

    Remdisch, S. (Project manager, academic)

    11.01.1231.01.13

    Project: Scientific event

  9. Handbuch Lehrergesundheit

    Nieskens, B. (Coordination), Schumacher, L. (Partner, non-academic) & Sieland, B. (Partner, non-academic)

    01.03.1231.12.13

    Project: Practical Project

Previous 1 2 3 Next

Recently viewed

Researchers

  1. Heinz Witteriede

Publications

  1. In situ synchrotron diffraction of the solidification of Mg4Y3Nd
  2. Non-acceptances in context
  3. Impact of above- and below-ground invertebrates on temporal and spatial stability of grassland of different diversity
  4. Do Linguistic Features Influence Item Difficulty in Physics Assessments?
  5. Pathways and mechanisms for catalyzing social impact through Orchestration: Insights from an open social innovation project
  6. Impacts beyond experimentation - Conceptualising emergent impacts from long-term real-world laboratory processes
  7. Operationalising the leverage points perspective for empirical research
  8. Papers from the 10th Lancaster University Postgraduate Conference in Linguistics and Language Teaching 2015
  9. Experimental and numerical analysis of material flow in porthole die extrusion
  10. Predictive modeling in e-mental health
  11. Log in and breathe out: cost-effectiveness of internet-based recreation training for better sleep in stressed employees
  12. Towards greener and sustainable ionic liquids using naturally occurring and nature-inspired pyridinium structures
  13. Reconstructing the “biopiracy” debate from a justice perspective
  14. Intelligent software system for replacing a force sensor in the case of clearance measurement
  15. Direct measurement of cognitive load in multimedia learning
  16. Morphometric differentiation in a specialised snail predatior
  17. Brennball
  18. Special Issue: Proactive behaviour across group boundaries:
  19. Lexsyg smart - A luminescence detection system for dosimetry, material research and dating application
  20. Introduction
  21. Does self-control training improve self-control?
  22. Framing resilience
  23. Sustainable Conference Organizing: Practices and Impact