Volunteering & Lifelong Learning in Universities in Europe

Project: Transfer (professional training)

Project participants

  • Remdisch, Sabine (Project manager, academic)
  • Stewart, Carol (Partner)
  • Hughes, Alison (Partner)

Description

The Network is funded by the Grundtvig strand of the European Commission's Lifelong Learning Programme. The overall aim of the VALUE Network is to both facilitate and stimulate the development of cooperation between universities and the volunteering sector in the delivery of University Lifelong Learning (ULLL) to volunteers and volunteering organisation staff.
VALUE brings together representatives of the University and Volunteering sectors through a shared belief that the development of volunteers, through University Lifelong Learning (ULLL), can play a key role in the development of European society as a whole. At the centre of the Network’s investigations are volunteers and the sophisticated learning – both formal and informal - that they experience in their volunteering work. VALUE’s principal aims are to bring the two sectors together to share ideas and models of working together and to explore the potential for developing new university lifelong learning opportunities for both volunteers and staff in volunteering organisations.
VALUE is also developing a resource base which includes materials such as reports, case studies and bibliographic references and which will be of interest to organisations in both sectors. The resource base – together with information about the Network’s meetings - is available on this website. In Spring 2011, the VALUE final conference took place in Ankara, Turkey.
AcronymVALUE
StatusFinished
Period01.10.0831.07.17

Recently viewed

Researchers

  1. Lorenz Tille

Press / Media

  1. When Parliaments’ Second Chambers Are Reformed and the Implications for Democracy
  2. Researching Labour Mobility in Digital Times
  3. OER Schüler:innenumfrage zum Lesen in der Fremdsprache Englisch - Sekundarstufe I
  4. Lasst mich doch in Ruhe! - Die ITB im Zeichen von Corona
  5. Lüneburger Forscher setzen ein Zeichen
  6. Eigentum & Alltag Oranienstraße
  7. "Eine weiße Person kann sich nicht reinwaschen". Die Sprachphilosophin Steffi Hobuß spricht im Interview über Rassismus im täglichen Sprachgebrauch
  8. Wie Corona das Reisen verändern wird
  9. Offene Classrooms ermöglichen inspirierende Lehre - Hannah Trittin-Ulbrich über ihre Open-Science-Erfahrungen
  10. Corporate Sustainability Barometer
  11. Die Kunst der Verkehrsberuhigung
  12. Rezensionen zu Friederike Dobutowitsch (2020): Lebensweltliche Mehrsprachigkeit an der Hochschule
  13. Drei Fragen an Sebastian Möller
  14. Teamgeist und Humor – als Linguistin in der Kabine
  15. Erste Professur in Deutschland gestiftet
  16. Zusammenhalt dank derber Witze
  17. Lästige Launen“, Rezension zu „Die Grenzen der Verwaltung“ von Niklas Luhmann
  18. "taz - die Tageszeitung" Besprechung von "Queer Studies. Schlüsseltexte" (hg. Ben Trott und Mike Laufenberg)
  19. Schwerpunktthema Kompetenzorientierter Unterricht – Englisch: Ein Fach aus dem Handlungsfeld I stellt sich vor
  20. Fremd sein und dazugehören
  21. Arbeitsplatz-Psychohygiene macht Sinn.
  22. Kapitalistisches Schlaraffenland
  23. Sommerferien in Niedersachsen: So klappt's mit der Erholung
  24. Oh, Griechenland! Eine Korrespondenz
  25. Entwicklungsteam im ZZL-Netzwerk: Kompetenzorientierter Deutschunterricht in der Primarstufe