Institute of Fine Arts, Music and Education

Organisational unit: Institute

Organisation profile

The Institute of Fine Arts, Music and Education combines artistic, pedagogical and research-based expertise within the disciplines fine arts and music, with a particular emphasis on contemporary forms and practice. Lecturers offer modules for students enrolled in the Bachelor and Masters programmes within the faculties of Education and Humanities, in addition to the minor programme Popular Music Studies and the Early Childhood Music Further Education programme. Public exhibitions, concerts and other cultural events are of great importance within in the institute. These collaborative projects are innovatively developed and presented with and for our students thereby enriching the cultural life of the university.

Main research areas

Research activities

Junior professorship for Contemporary Art History, Aesthetic Practices

Professorship for Arts Mediation

Professorship for Music Education, in Particular Popular Music
Prof. Dr. Michael Ahlers

Professorship of Musicology, in particular Popular Music Studies
Prof. Dr. Monika Schoop

Recently viewed

Publications

  1. Was haben Engel, Viren und Medien miteinander gemein?
  2. Digitalisierung aus der Perspektive Fachdidaktischer Forschung und Ingenieurwissenschaftlicher Lehrpraxis
  3. Investition in Humankapital.
  4. Noten und Kompetenzen in verschiedenen Fächern, Schulstufen und Schulformen
  5. Politikwissenschaft: "Ein Fach mit Ausstrahlung"
  6. Festschrift zum 150-jährigen Vereinsjubiläum
  7. Nachhaltiges Investment erfordert "Business Cases for Sustainability"
  8. Von Kategorien zu Basis- und Fachkonzepten – Alter Wein in neuen Schläuchen?
  9. §14 Funktion und Auswahl von Referenzgebieten des europäischen Verwaltungsrechts
  10. Arielle ist die Schönste für mich
  11. Interarchive
  12. Kommunale Wählergemeinschaften – Deutsche Besonderheit oder gesamteuropäisches Phänomen?
  13. Ethik, nachhaltige Entwicklung und zeitgenössische Kunst
  14. Der verfassungsrechtliche Rahmen für Fusionen von Universitäten und Fachhochschulen
  15. Kleine Spiele - Große Ziele... Aber welche?
  16. Comment éviter la formation d'embouteillages de moteurs moléculaires lors du trafic intracellulaire?
  17. Ein internetbasiertes Programm zur Prävention von Depression bei Diabetes mellitus Typ 2 Patienten
  18. The New Law of Piercing the Corporate Veil in the UK
  19. Is ecotourism a panacea? Political ecology perspectives from the Sundarban Biosphere Reserve, India
  20. Diskurs über Nachhaltigkeit als Herausforderung für Disziplinen zur ethischen Vergewisserung – konkretisiert am Beispiel Erziehungswissenschaft
  21. Bildungsstandards und Verstehenskompetenz
  22. Beschäftigungsverhalten mittelständischer Unternehmen
  23. The Status of Crimea and the Sea of Azov as a Jurisdictional Hurdle in Ukraine v. Russia
  24. Der Bestseller und die Werteproblematik
  25. Friedrich Kittler und der »Mißbrauch von Heeresgerät«
  26. The role of facial cues in signalling cooperativeness is limited and nuanced
  27. Economic and Fiscal Policy Aspects of Climate Change
  28. Zeit. Von der Urzeit zur Computerzeit / Klaus Mainzer. - 1995
  29. Societal Culture and Leadership in Germany
  30. Welche Überzeugungen haben Lehrkräfte an berufsbildenden Schulen zu digitalen Schreibtools und wie nutzen sie diese?
  31. Environmental Fate and Transport of Human Pharmaceuticals