- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für...
- //
Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
- Didactics of the German language
Research areas
Related by journal
Wie lehrt man Lehrkräfte lernunterstützend zu lehren? Empirische Befunde zur universitären Lehrkräftebildung im Bereich adaptiver Lernunterstützung im kompetenzorientierten Mathematikunterricht
Leiss, D., Lemmrich, S., Schilling, L. & Ehmke, T., 17.07.2025, (E-pub ahead of print) In: Unterrichtswissenschaft – Journal of Teaching and Learning Sciences . 32 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Fehlermanagementkultur und Fehlervermeidungskultur in Schulklassen: Skalenentwicklung und Validierung auf Klassen- und Personenebene in einer Stichprobe der Klassenstufen 7 bis 9
Fischer, S. & Freund, P. A., 09.2023, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 51, 3, p. 315-337 23 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Was tun? Perspektiven für eine Unterrichtsqualitätsforschung der Zukunft
Begrich, L., Praetorius, A. K., Decristan, J., Fauth, B., Göllner, R., Herrmann, C., Kleinknecht, M., Taut, S. & Kunter, M., 03.2023, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 51, 1, p. 63-97 35 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Netzwerkbasierte Betrachtung von ko-konstruktiven Interaktionsprozessen im Unterricht – Ein Ansatz zur Beschreibung und Analyse von Angebot und Nutzung: Ein Ansatz zur Beschreibung und Analyse von Angebot und Nutzung
Troll, B., Heil, C., Pietsch, M. & Besser, M., 01.06.2022, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 50, 2, p. 237-263 27 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Nutzung und Wirkung eines kognitiv aktivierenden Unterrichts bei nicht-gymnasialen Schülerinnen und Schülern
Merk, S., Batzel-Kremer, A., Bohl, T., Kleinknecht, M. & Leuders, T., 09.2021, In: Unterrichtswissenschaft: Zeitschrift für Lernforschung. 49, 3, p. 467-487 21 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Related by researcher
EARLI 2025
Neumann, A. (Reviewer)
Activity: Other expert activities › Academic Consultant › Research
Zusammen:gedacht
Neumann, A. (Participant)
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
Wissenschaftliche Stellungnahme zum KC Sekundarstufe I (Deutsch)
Neumann, A. (Reviewer), Wagner-Thombansen, J. (Reviewer) & Yilmaz Wörfel, S. (Reviewer)
Activity: Other expert activities › Academic Consultant › Transfer
Reseach on Language (Journal)
Neumann, A. (Editorial Board)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Digital Media to Support Writing at School (DIGIMUSS)?
Neumann, A. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Professionalisation of Educating for Literacy in Vocational Training - A Survey among Teachers at Vocational Schools in Northern Germany on Dealing with Linguistically Heterogeneous Students
Wendt, C. (Speaker), Börsel, A. (Speaker) & Neumann, A. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
SIG Writing 2024
Neumann, A. (Participant)
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
Journal of Writing Research (Journal)
Neumann, A. (Reviewer)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Journal of Writing Research (Journal)
Neumann, A. (Reviewer)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Journal of Writing Research (Journal)
Neumann, A. (Editorial Board)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research