- //
- Start
- //
- Activities
- //
- Unterrichtswissenschaft (Journal)
- //
Unterrichtswissenschaft (Journal)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Astrid Neumann - Reviewer
- Professorship for German Language Instruction
- Center for empirical Research on Language and Education (ERLE)
- Didactics of the German language
Research areas
Related by journal
Fehlermanagementkultur und Fehlervermeidungskultur in Schulklassen: Skalenentwicklung und Validierung auf Klassen- und Personenebene in einer Stichprobe der Klassenstufen 7 bis 9
Fischer, S. & Freund, P. A., 09.2023, In: Unterrichtswissenschaft. 51, 3, p. 315-337 23 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Was tun? Perspektiven für eine Unterrichtsqualitätsforschung der Zukunft
Begrich, L., Praetorius, A. K., Decristan, J., Fauth, B., Göllner, R., Herrmann, C., Kleinknecht, M., Taut, S. & Kunter, M., 03.2023, In: Unterrichtswissenschaft. 51, 1, p. 63-97 35 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Netzwerkbasierte Betrachtung von ko-konstruktiven Interaktionsprozessen im Unterricht – Ein Ansatz zur Beschreibung und Analyse von Angebot und Nutzung: Ein Ansatz zur Beschreibung und Analyse von Angebot und Nutzung
Troll, B., Heil, C., Pietsch, M. & Besser, M., 01.06.2022, In: Unterrichtswissenschaft. 50, 2, p. 237-263 27 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Nutzung und Wirkung eines kognitiv aktivierenden Unterrichts bei nicht-gymnasialen Schülerinnen und Schülern
Merk, S., Batzel-Kremer, A., Bohl, T., Kleinknecht, M. & Leuders, T., 09.2021, In: Unterrichtswissenschaft. 49, 3, p. 467-487 21 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Bei welchen Lernenden fördert globale Textkohäsion das Verständnis von Sachtexten? Eine Studie zu Wechselwirkungen zwischen globaler Textkohäsion und kognitiven Verständnisvoraussetzungen.
Gräsel, C. & Schmitz, A., 2016, In: Unterrichtswissenschaft. 44, 3, p. 267-281 15 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
Related by researcher
EARLI 2025
Neumann, A. (Reviewer)
Activity: Other expert activities › Academic Consultant › Research
Zusammen:gedacht
Neumann, A. (Participant)
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
Wissenschaftliche Stellungnahme zum KC Sekundarstufe I (Deutsch)
Neumann, A. (Reviewer), Wagner-Thombansen, J. (Reviewer) & Yilmaz Wörfel, S. (Reviewer)
Activity: Other expert activities › Academic Consultant › Transfer
Reseach on Language (Journal)
Neumann, A. (Editorial Board)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Digital Media to Support Writing at School (DIGIMUSS)?
Neumann, A. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
Professionalisation of Educating for Literacy in Vocational Training - A Survey among Teachers at Vocational Schools in Northern Germany on Dealing with Linguistically Heterogeneous Students
Wendt, C. (Speaker), Börsel, A. (Speaker) & Neumann, A. (Speaker)
Activity: Talk or presentation › Conference Presentations › Research
SIG Writing 2024
Neumann, A. (Participant)
Activity: Participating in or organising an academic or articstic event › Conferences › Research
Journal of Writing Research (Journal)
Neumann, A. (Reviewer)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Journal of Writing Research (Journal)
Neumann, A. (Reviewer)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research
Journal of Writing Research (Journal)
Neumann, A. (Editorial Board)
Activity: Publication peer-review and editorial work › Peer review of publicationen › Research