Sustainability process assessment on transformative potentials: The Graz Model for Integrative Development

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This paper provides a model (Graz Model for Integrative Development) for the assessment of sustainability processes in regards to their transformative potential. The model describes Leadership, Social Networks, Participation, Education & Learning as well as Research Integration as basic principles for transformative development. Interrelations between those principles are being described, demonstrating an approach on sustainability processes from an integrative viewpoint. In an empirical part, modes of assessment in the course of two case studies are being demonstrated. In discussion, three propositions are opening the floor for further research and development of the model, as well as theories and practices of sustainability process assessment. The paper thereby contributes to process assessment, stakeholder interaction and sustainability literature.
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftJournal of Cleaner Production
Jahrgang49
AusgabenummerJune
Seiten (von - bis)54-63
Anzahl der Seiten10
ISSN0959-6526
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 06.2013

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Green and Sustainable Extraction of Proteins from Agro-industrial Waste
  2. Computer als Klangmedium
  3. Growth of mussels Mytilus edulis at algal (Rhodomonas salina) concentrations below and above saturation levels for reduced filtration rate
  4. Turning hurt into impact (?)
  5. Repatriate knowledge transfer
  6. Der Wille zum Düpiertsein
  7. Sphodrini
  8. The Law of Close Corporations
  9. Indikatoren für eine diskursive Evaluation transdisziplinärer Forschung
  10. ‘I Want to Persuade You!’–Investigating the effectiveness of explicit persuasion concerning attributes of the communicator and the marketing campaign
  11. Kinderlyrik im Grundschulunterricht
  12. Kompetenzen impliziter Nachhaltigkeitsmanager stärken
  13. Dual Kalman Filters Analysis for Interior Permanent Magnet Synchronous Motors
  14. Medien - Diversität - Ungleichheit
  15. Umgang mit Daten
  16. "Opponieren aus Einsicht und Gründen"
  17. Theater und Technikgeschichte
  18. Schulleitung - ein belastender Job?
  19. Standort- und Netzwerkplanung in Metropolregionen
  20. Einkommensdynamik bei Freien Berufen, Selbstständigen und abhängig Beschäftigten
  21. Art in the Periphery of the Center
  22. Hier werden Parallelwelten im Unterricht sichtbar – Multiperspektivische Unterrichtsvideos in der universitären LehrerInnenausbildung
  23. Von der Sorge um sich selbst
  24. Netzwerk, zwischenbetriebliche Kooperation und Genossenschaft - Entwicklung eines integrativen Begriffsverständnisses
  25. Bodenlos
  26. Merleau-Ponty, Maurice (1908-1961)
  27. Waterfronts im Wandel
  28. ›Sampling‹ als kulturelle Praxis des HipHop
  29. Editoral: Theoretische Autonomie oder Kritik der Kriminologie?
  30. An Empirical Investigation of Terrorism-Induced Stress on Expatriate Attitudes and Performance
  31. Das transdisziplinäre Lehrforschungsprojekt ‚Leben 2014’
  32. Online Channel Sales Premia in Times of COVID-19: First Evidence from Germany
  33. Klimaschutz durch Biokohle
  34. Management Control for Sustainability
  35. Das Zögern auf den Punkt bringen
  36. Public and stakeholder perceptions of 2030 bioenergy scenarios for the Yorkshire and Humber region
  37. Umweltschutz und Tierschutz
  38. Unterrichtsentwicklung: Was einen guten Unterricht kennzeichnet.
  39. Capitalismo e linee di fuga
  40. Arbeitsmaterial zu "Die Chroniken von Narnia - Der König von Narnia"
  41. Wouters-Entscheidung
  42. ‘The song factories have closed!’
  43. Gender & Environment
  44. Mime, Mimesis und Technologie
  45. "!!Fach-an-Sprache-an-Fach!!"
  46. COPERNICUS in Lüneburg
  47. Der Kunde als Innovationsquelle
  48. Warum eigentlich: eine Schule für alle ?