The Education, Research, Society, and Policy Nexus of Sustainable Water Use in Semiarid Regions - A Case Study from Tunisia

Publikation: Beiträge in SammelwerkenKapitelbegutachtet

Authors

The present study analyzes the interrelations of the education, research, society, and policy nexus on sustainable water use and agriculture in semiarid regions of Tunisia. The selected region of Tunisia is one of the most water-stressed regions in northern Africa, strongly exporting fruits and vegetables to European mainland whereas at the same time strongly lacking water resources and reducing production of food for its own growing population. Water scarcity is the major problem in the agriculture of semiarid regions. Along with the population growth, water resources (qualitatively and quantitatively) for food production is exposed to severe strains and has become an important topic for science and politics as well as for the general public in these countries as well as globally. Natural water resources in Tunisia are faced with serious problems related to their quantity and quality (Mekki et al. 2013). Only 8.4 % of the total shallow groundwater has salinity levels that do not exceed 1.5 g/L (Benjemaa et al. 1999). Thus, there is also a lack of fresh drinking water for the population, caused by the extensive use of deep and fossil ground water by agriculture. Due to the lack of conventional water resources, water of marginal quality is used for agricultural irrigation.
OriginalspracheEnglisch
TitelSustainable Water Use and Management : examples of new approaches and perspectives
HerausgeberWalter Leal Filho, Vakur Sümer
Anzahl der Seiten15
ErscheinungsortCham
VerlagSpringer International Publishing
Erscheinungsdatum2015
Seiten277-291
ISBN (Print)978-3-319-12393-6, 978-3-319-36547-3
ISBN (elektronisch)978-3-319-12394-3
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2015

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Bettina Ohse

Publikationen

  1. Nachhaltigkeit in der Automobilproduktion
  2. Betriebliche Mitbestimmung vier Jahre nach der Reform des BetrVG
  3. Entscheidungsverhalten
  4. Förderung von Kernkompetenzen in der Lehramtsausbildung durch videobasiertes Microteaching und Peerfeedback
  5. Understanding the first-offer conundrum: How buyer offers impact sale price and impasse risk in 26 million eBay negotiations
  6. Qualifizierung von Erzieherinnen und Erziehern zur frühkindlichen Medienbildung in Kindertagesstätten
  7. Purpose durch Nachhaltigkeit: Zukunftsfähige Zweckbestimmung für Unternehmen und Controlling
  8. Olympisches Feuer
  9. ZPO Buch 11. Justizielle Zusammenarbeit in der Europäischen Union
  10. Imagining Sameness and Difference in Children’s Literature
  11. Kompetenzorientiertes Lehren und Lernen an Hochschulen
  12. Biologische Ästhetik
  13. Vertrag über die Europäische Union (EUV) : Artikel 12 [Handlungsformen]
  14. Ein bisschen Frieden...
  15. Kommunikation – Korpus – Kultur
  16. Grundkurs Theorien der Sozialen Arbeit
  17. Internationalisierung von E-Commerce-Geschäften
  18. Mehr Gender in den Greenstream?!
  19. GeR/GeRS (Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen)
  20. Politische Strategie
  21. Socio-cultural valuation of ecosystem services
  22. Energiewende Erst reden, dann roden!
  23. Dual Reality: ( Un)Observed Magic in the Workplace
  24. Relationships between climate, productivity and vegetation in southern mongolian drylands
  25. On the Origins of the Anthropological Machine
  26. Special Issue: Weimar Photography: Bauhaus, Cultural Difference, Exile: Part 1
  27. Die Evaluation von Mündlichkeit
  28. Organizing Counterpublics: Scenes from Contemporary Russia
  29. Piketty und die Rechtswissenschaft im 21. Jahrhundert