¿Cómo pueden contribuir los estudios feministas y poscoloniales de la ciencia a la coproducción de conocimientos? Reflexiones sobre IPBES

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • I. Iniesta-Arandia
  • C. Quintas-Soriano
  • A. P. García-Nieto
  • V. Hevia
  • I. Díaz-Reviriego
  • M. García-Llorente
  • E. Oteros-Rozas
  • F. Ravera
  • C. Piñeiro
  • S. Mingorría

The influence and social legitimacy of scientific knowledge are decreasing globally. One of the reasons is the lack of interaction and communication between the fields of research, management and local populations or society more broadly. In the contexts of sustainability policies and the global socio-ecological crisis, this has an impact on decision-making and the implementation of public policies. In this context, other action research models have emerged that promote a dialogue between society, science and policy and propose new scenarios where people from different fields and with different profiles collaborate in the production, exchange and application of knowledge. Despite this, difficulties in communication and collective knowledge building processes persist. In this article, we propose how the perspectives from feminist and postcolonial studies of science can help to address the problems found in these contexts from another angle. In addition, we illustrate these perspectives with a case study where there are different interactions between research and management personnel and / or the general public: The Intergovernmental Platform on Biodiversity and Ecosystem Services (IPBES). Finally, we discuss how perspectives from feminist and postcolonial studies of science, with their emphasis on subjectivities, power dynamics and processes of knowledge production, can help design science-policy-society interfaces that are effective, legitimate and contribute to the co-production of knowledge.

Titel in ÜbersetzungHow can feminist and postcolonial science studies contribute to knowledge co-production? : Insights for IPBEs
OriginalspracheSpanisch
Aufsatznummer1936
ZeitschriftEcosistemas
Jahrgang29
Ausgabenummer1
Anzahl der Seiten11
ISSN1132-6344
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 04.2020

    Fachgebiete

  • Environmental governance, Feminist studies, IPBES, Science-policy-society interfaces, Socio-ecological systems, Sustainability
  • Ökosystemforschung

Dokumente

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Reflexive Responsibiliserung. Zur Rolle theoretisch informierter reflexiver Perspektiven im Nachhaltigkeitsdiskurs
  2. On the validity of a mathematics test for the selection of university applicants for a teacher training programme
  3. Studienbrief für das Mastermodul Performativität der Fakultät Kultur- und Sozialwissenschaft, FernUniversität Hagen.
  4. Das versteckte Curriculum in der Gewaltforschung und der Einfluss von Machtkonstruktionen auf die Gewaltforschung
  5. Determinants of Researchers' Roles in Real-World Transitions: A Comparative Analysis of Urban Real-World Laboratories
  6. AWO Expert*innengespräch: Die Situation von Jugendlichen und jungen Frauen in Frauenhäusern und/oder in der Beratung
  7. Sportspiel in der Grundschule: Zur Vermittlung von Spielfähigkeit mithilfe von digital-gestützten Lehr-/Lernprozessen
  8. Die (sozialwissenschaftliche) Hermeneutik als inter- und transdisziplinäre Methode zur Rekonstruktion des Imaginären
  9. Diagnostische Kompetenzen und Interventionskompetenzen von Lehramtsstudierenden beim mathematischen Problemlösen
  10. Jahrestagung der Sektion Kultursoziologie in der Deutschen Gesellschaft für Soziologie - DGS Kultursoziologie 2013
  11. Key Note Speech: The Post-Enactment Blues: Opportunity De-Objectification, Venture Persistence, and Venture Abandonment
  12. Benign by Design: Targeted Design of Organic Molecules for the Environment and Opportunities for Organic Synthesis
  13. Der Einfluss des Flow-Erlebens auf die Leistung in komplexen Mehrfachaufgaben bei experimentell induziertem Stress
  14. Arts, Culture and Public Sphere - Expressive and Instrumental Values in Economic and Sociological Perspectives 2008
  15. I feel so emasculated”: Gender construction, discursive reproductions and payment negotiations in First Dates Ireland

Publikationen

  1. Land use changes and ground dwelling beetle conservation in extensive grazing dehesa systems of north-west Spain
  2. Management guidelines to address cultural challenges and facilitate values-based innovation through gamification
  3. Fast, Fully Automated Analysis of Voriconazole from Serum by LC-LC-ESI-MS-MS with Parallel Column-Switching Technique
  4. Transport of perfluoroalkyl acids in a water-saturated sediment column investigated under near-natural conditions
  5. The spillover effect of mimicry: Being mimicked by one person increases prosocial behavior toward another person
  6. Struktur von Laufkäfer-Gemeinschaften (Coleoptera: Carabidae) in größtenteils beweideten Sandfluren des Emslandes
  7. Precision Denoising in Medical Imaging via Generative Adversarial Network-Aided Low-Noise Discriminator Technique
  8. Arbuscular mycorrhizal fungi and goethite promote carbon sequestration via hyphal-aggregate mineral interactions
  9. Äquivalenz der Mathematik-Kompetenztests in der Sekundarstufe zwischen den Studien NEPS, Ländervergleich und PISA
  10. Ein neues Human Factors-Fehlermodell zur Identifizierung und Kategorisierung von Fehlern in der Ophalmochirurgie
  11. Measuring and Comparing Party Ideology in Nonindustrialized Societies: Taking Party Manifesto Research to Africa
  12. ¿Cómo pueden contribuir los estudios feministas y poscoloniales de la ciencia a la coproducción de conocimientos?
  13. How should we fund open access monographs and what do you think is the most likely way that funding will happen?
  14. Sustainability Education and Accounting Experience. What Motivates Higher Valuation of Environmental Performance
  15. Lohnsteuer- und sozialversicherungsrechtliche Aspekte der Beschäftigung von Auftragnehmern für einen Auftraggeber