Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Standard

Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics. / Köhler, Anke.
Lehrerkompetenzen und Lernerfolge im frühen Fremdsprachenunterricht. Hrsg. / Heidemarie Sarter. Aachen: Shaker Verlag, 2008. S. 29-44 (Potsdamer Beiträge zu Sprach- und Kulturmittlung; Band 1).

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Harvard

Köhler, A 2008, Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics. in H Sarter (Hrsg.), Lehrerkompetenzen und Lernerfolge im frühen Fremdsprachenunterricht. Potsdamer Beiträge zu Sprach- und Kulturmittlung, Bd. 1, Shaker Verlag, Aachen, S. 29-44. https://doi.org/10.2370/9783844074451

APA

Köhler, A. (2008). Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics. In H. Sarter (Hrsg.), Lehrerkompetenzen und Lernerfolge im frühen Fremdsprachenunterricht (S. 29-44). (Potsdamer Beiträge zu Sprach- und Kulturmittlung; Band 1). Shaker Verlag. https://doi.org/10.2370/9783844074451

Vancouver

Köhler A. Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics. in Sarter H, Hrsg., Lehrerkompetenzen und Lernerfolge im frühen Fremdsprachenunterricht. Aachen: Shaker Verlag. 2008. S. 29-44. (Potsdamer Beiträge zu Sprach- und Kulturmittlung). doi: 10.2370/9783844074451

Bibtex

@inbook{6bb81990aff7440c8bc7150aee192bca,
title = "Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics",
keywords = "Empirical education research, Didactics of English as a foreign language",
author = "Anke K{\"o}hler",
year = "2008",
doi = "10.2370/9783844074451",
language = "English",
isbn = "978-3-8322-6729-2",
series = "Potsdamer Beitr{\"a}ge zu Sprach- und Kulturmittlung",
publisher = "Shaker Verlag",
pages = "29--44",
editor = "Heidemarie Sarter",
booktitle = "Lehrerkompetenzen und Lernerfolge im fr{\"u}hen Fremdsprachenunterricht",
address = "Germany",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Applied Conversation Analysis in Foreign Language Didactics

AU - Köhler, Anke

PY - 2008

Y1 - 2008

KW - Empirical education research

KW - Didactics of English as a foreign language

UR - https://d-nb.info/988124203/04

U2 - 10.2370/9783844074451

DO - 10.2370/9783844074451

M3 - Contributions to collected editions/anthologies

SN - 978-3-8322-6729-2

T3 - Potsdamer Beiträge zu Sprach- und Kulturmittlung

SP - 29

EP - 44

BT - Lehrerkompetenzen und Lernerfolge im frühen Fremdsprachenunterricht

A2 - Sarter, Heidemarie

PB - Shaker Verlag

CY - Aachen

ER -

DOI

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Changing Implicitness – Functions of Arts and Culture in Urban Planning and Policies across Times and Places
  2. Virtual Songwriting. Fostering Creative Processes through „Challenge“ and „Collaboration“.
  3. 15th Organization Studies Summer Workshop 2020
  4. The 14th International Symposium of Mathematical Theory of Networks and Systems - MTNS 2000
  5. It’s all about engagement with texts – Empirical findings about promoting students’ reading comprehension by well-structured texts
  6. Workshop „Different Worlds of Political Party Development. Comparative Analysis of the Institutionalization of Political Parties“
  7. Academy of Management Conference
  8. New Sites in Organization Studies: A Seminar Series
  9. Education for Sustainable Development – Experiences from Theory and Practice
  10. Interactions between social movements and international organisations
  11. Inter-university Consortium for Political and Social Research Summer Program in Quantitative Methods - 2019
  12. 18th International Conference on Panel Data 2012
  13. Eigenzeiten of Creativity: Challenges for Temporal Coordination in Creative Projects in Arts and Science
  14. Language and Communication (Fachzeitschrift)
  15. On the measuring accuracy of the “Vehrs-Hebel”, a scaling apparatus for nonverbal real-time assessment of perceived quantity
  16. LABOR.A® 2019 - LABORA19
  17. The History of Art is Linked but the Data Is Not: Georgia O’Keeffe, Provenance and Scholarship
  18. Organizational responses to evaluations, rankings and performance indicators – evidence from French and German Universities
  19. Materialexplosion und Avantgardeanspruch
  20. Strange Signs: Invented Languages from Alienation to Zany
  21. Curatorial/Knowledge Seminar - 2017