DigiTaL - Digital Transformation Lab for Teaching and Learning

Projekt: Lehre und Studium

Projektbeteiligte

Beschreibung

Unter der Leitung von Vizepräsident Prof. Dr. Erich Hörl und der Leiterin des Lehrservice, Dr. Julia Webersik, arbeiten im Digital Transformation Lab for Teaching and Learning (DigiTaL) 15 Professor:innen sowie zahlreiche weitere Lehrende und Studierende aus allen drei Schools, vier Fakultäten sowie zentralen Einrichtungen der Leuphana daran, einen innovativen und integrativen Ansatz zur Förderung digitaler Lehr- und Lernmethoden an der Leuphana zu etablieren. Diese Projekte sind in drei Cluster gegliedert: „Digitale Lehr-Lern-Innovationen“, „Digital Literacy“ und „Digitale Internationalisierung“.

Im Zentrum des Lehrentwicklungsprojekts steht der Lab-Gedanke des Digital Transformation Lab for Teaching and Learning und damit die Bereitstellung eines kollaborativen Forums sowie neuen Interaktionsräumen zur Entwicklung von digitalen Lehrprojekten innerhalb der Leuphana.

Neben der Arbeit in den Teilprojekten, verfolgen die Mitarbeitenden thematisch übergreifende Ziele in den Clustern „Digitale Lehr-Lerninnovationen“, „Data & Digital Literacy Education“ und „Digitale Internationalisierung“. Auf der strategischen Ebene unterstützen Clusterpat:innen die Clusterarbeit mit ihrer Fachexpertise. In enger Zusammenarbeit mit den Clusterentwicklungsteams, bestehend aus Vertreter:innen der Teilprojekte und bei Bedarf weiteren Kolleg:innen aus dem thematischen Umfeld der Universität, sollen die Ziele der Cluster langfristig umgesetzt und im Universitätsgeschehen verstetigt werden.

Das Digital Transformation Lab for Teaching and Learning (DigiTaL) wird durch die aktive Mitgestaltung von internen und externen Expert:innen, Lehrenden und Studierenden geprägt. Regelmäßige Treffen, die mehrmals monatlich stattfinden, fördern einen offenen Austausch unter den Mitarbeitenden aller Teilprojekte bezüglich ihrer aktuellen Arbeitsstände.
StatusLaufend
Zeitraum01.08.2131.12.25

Verknüpfte Projekte

Datensätze

  • Internationalization@home: Digital teaching and learning courses for internationalizing the master's complementary studies and doctoral courses at Leuphana

    Datensatz

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Harvesting information from captions for weakly supervised semantic segmentation
  2. Fast, Fully Automated Analysis of Voriconazole from Serum by LC-LC-ESI-MS-MS with Parallel Column-Switching Technique
  3. Analysis And Comparison Of Dispatching RuleBased Scheduling In Dual-Resource Constrained Shop-Floor Scenarios
  4. Closed-form Solution for the Direct Kinematics Problem of the Planar 3-RPR Parallel Mechanism
  5. Exploration strategies, performance, and error consequences when learning a complex computer task
  6. Lessons learned for spatial modelling of ecosystem services in support of ecosystem accounting
  7. Construct Objectification and De-Objectification in Organization Theory
  8. Holistic and scalable ranking of RDF data
  9. Lyapunov Convergence Analysis for Asymptotic Tracking Using Forward and Backward Euler Approximation of Discrete Differential Equations
  10. Contextual movement models based on normalizing flows
  11. Global Finite-Time Stabilization of Planar Linear Systems With Actuator Saturation
  12. Analyzing User Journey Data In Digital Health: Predicting Dropout From A Digital CBT-I Intervention
  13. Web-scale extension of RDF knowledge bases from templated websites
  14. Clause identification using entropy guided transformation learning
  15. Experimentally established correlation of friction surfacing process temperature and deposit geometry
  16. Interpreting Strings, Weaving Threads
  17. Generating Energy Optimal Powertrain Force Trajectories with Dynamic Constraints
  18. Analyzing math teacher students' sensitivity for aspects of the complexity of problem oriented mathematics instruction
  19. FaST: A linear time stack trace alignment heuristic for crash report deduplication
  20. What does it mean to be sensitive for the complexity of (problem oriented) teaching?
  21. Improving students’ science text comprehension through metacognitive self-regulation when applying learning strategies
  22. A new way of assessing the interaction of a metallic phase precursor with a modified oxide support substrate as a source of information for predicting metal dispersion
  23. Computing regression statistics from grouped data
  24. Performance analysis for loss systems with many subscribers and concurrent services
  25. Stimulating Computing
  26. TARGET SETTING FOR OPERATIONAL PERFORMANCE IMPROVEMENTS - STUDY CASE -
  27. Integration of laser scanning and projection speckle pattern for advanced pipeline monitoring
  28. Comments on "Tracking Control of Robotic Manipulators With Uncertain Kinematics and Dynamics"
  29. Analysis of long-term statistical data of cobalt flows in the EU
  30. Simulation based optimization of lot sizes for opposing logistic objectives
  31. Gaussian processes for dispatching rule selection in production scheduling
  32. Exploring the limits of graph invariant- and spectrum-based discrimination of (sub)structures.
  33. Learning Analytics with Matlab Grader in Undergraduate Engineering Courses