Institut für Experimentelle Wirtschaftspsychologie
Organisation: Institut
Organisationsprofil
Das Institut für Experimentelle Wirtschaftspsychologie, auch LüneLab genannt, ist eine Forschungseinrichtung an der Fakultät Management und Technologie der Leuphana Universität Lüneburg.
Die Mitglieder des LüneLabs forschen zu unterschiedlichen wirtschaftspsychologischen Fragestellungen.
Beispielsweise werden Bereiche wie die Sicherheits- und Fehlerforschung, Stress- und Belastungsforschung, kognitive Ergonomie, psychologische Entscheidungsforschung, Marktforschung, Sensorik und Psychonik wissenschaftlich ergründet.
Das LüneLab verfügt über verschiedene Labore für die wissenschaftliche Forschung.
Forschungsschwerpunkte
Methodenlehre und Marktpsychologie
Unternehmensführung und Controlling sowie Personal und Organisation
- 2024
- Erschienen
Purchase intention and attitude towards advertisements on Instagram: an empirical study using Instagram Stories
Woo, L. J. & Suessmair, A., 05.2024, in: International Journal of Economics and Business Research. 27, 3, S. 434-471 38 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Angenommen/Im Druck
Attitudes toward social and environmental scoring system: analysis of normative framing and individual influencing factors
Ahrari, D. & Süßmair, A., 2024, (Angenommen/Im Druck) in: International Journal of Economics and Business Research.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Angenommen/Im Druck
Discrimination at work: Effects on Job Satisfaction and Organizational Commitment. An empirical study of the influence of perceived discrimination on work-related behaviours among people with and without a migration background
Topcu, M.-T. & Süßmair, A., 2024, (Angenommen/Im Druck) in: International Journal of Economics and Business Research.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
E-privacy concerns: a facet theoretical approach
Böhm, G., Pfister, H. R., Ayres-Pereira, V. & Tjøstheim, I., 2024, in: Journal of Risk Research. 27, 1, S. 1-20 20 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Angenommen/Im Druck
Which nudges get support - A Quantitative Analysis of the Dimensions Transparency and Dual Process Theory
Wissmann, H. & Süßmair, A., 2024, (Angenommen/Im Druck) in: International Journal of Economics and Business Research.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- 2023
- Erschienen
Emotional reactions to climate change: a comparison across France, Germany, Norway, and the United Kingdom
Böhm, G., Pfister, H. R., Doran, R., Ogunbode, C. A., Poortinga, W., Tvinnereim, E., Steentjes, K., Mays, C., Bertoldo, R., Sonnberger, M. & Pidgeon, N., 06.07.2023, in: Frontiers in Psychology. 14, 23 S., 1139133.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Mapping perceptions of energy transition pathways: Ascribed motives and effectiveness
Doran, R., Böhm, G., Pfister, H. R. & Hanss, D., 01.07.2023, in: Current Psychology. 42, 20, S. 16661-16673 13 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Delineating the interplay between subjective safety and country image in influencing international tourists’ extrinsic travel motives
Matiza, T. & Köchling, A., 27.06.2023, in: Journal of Tourism and Development. 42, S. 243-263 21 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Expected climate change consequences and their role in explaining individual risk judgments.
Gregersen, T., Doran, R., Böhm, G. & Pfister, H.-R., 15.02.2023, in: PLoS ONE. 18, 2, 15 S., e0281258.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet
- Erschienen
Personal prestige through travel? Developing and testing the personal prestige inventory in a tourism context
Kuhn, F., Kock, F. & Lohmann, M., 08.02.2023, in: Consumer Behavior in Tourism and Hospitality. 18, 1, S. 1-16 16 S.Publikation: Beiträge in Zeitschriften › Zeitschriftenaufsätze › Forschung › begutachtet