International Environmental Modelling and Software Society Conference “Complexity and Integrated Resources Management” - IEMSS 2004

Aktivität: Wissenschaftliche und künstlerische VeranstaltungenKonferenzenForschung

Jens Newig - Sprecher*in

Modelling the Dynamics of Public Attention towards Environmental Issues

presented at the Session Human Behaviour and Agent-Based Modelling (ABM), together with Hesselmann, J
14.06.2004
International Environmental Modelling and Software Society Conference “Complexity and Integrated Resources Management” - IEMSS 2004

Veranstaltung

International Environmental Modelling and Software Society Conference “Complexity and Integrated Resources Management” - IEMSS 2004

14.06.04 → …

Universität Osnabrück, Deutschland

Veranstaltung: Konferenz

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Inwieweit können landschaftskonzeptionelle und landschaftsgestalterische Ansätze beim Ausbau der Windenergie geltend gemacht werden?
  2. Schlüsselkompetenzen für Denken und Handeln in der Weltgesellschaft - Ergebnisse eines europäisch-lateinamerikanischen Expertendelphis
  3. Evidence-based governance or governance learning? How policy-makers design participation processes for EU Floods Directive implementation
  4. Experiencing the Global Dimension of Sustainability: Intercultural Dialogue and Competence Development in International E-Learning Settings
  5. Die Bedeutung von Eco und Social Entrepreneurship für Studierende: Eine vergleichende Studie an Universitäten in Deutschland und Südafrika
  6. Wissen & Verhalten passen nicht immer zusammen: Konsequenzen für Bildungsmaßnahmen für klimagerechten Konsum am Beispiel des Projektes BINK
  7. Bildung für nachhaltige Entwicklung - wohin soll die Reise gehen?: Festvortrag zum Abschluss der Fortbildungsreihe "Das Leben gestalten lernen"
  8. The Role of Public Participation in Managing Uncertainty in the Implementation of the Water Framework Directive (with C. Pahl-Wostl, and K. Sigel)
  9. Educating through pricing? Linking Sustainable Products' availability and pricing in schools and the development of sustainable consumer competence
  10. Die Nachhaltigkeitsdimension einer multivariaten Verknüpfung von Social und Cultural Entrepreneurship: am Beispiel interkultureller Kulturförderung
  11. Fortbildungsbildungsreihe "Das Leben gestalten lernen" des Bildungszentrums für Natur, Umwelt und ländliche Räume (BNUR) des Landes Schleswig-Holstein - 2015
  12. More Effective Natural Resource Management Through Participatory Governance? Taking Stock of the Conceptual and Empirical Literature – and Moving Forward
  13. The Global Perspective of Education for Sustainable Development: Which key competencies do persons need for thinking and acting globally in the world society?
  14. Nachhaltigen Konsum fördern in Bildungseinrichtungen: Jugendmilieus, transdisziplinäre Interventionsentwicklung und die Veränderung (hoch)schulischer Konsumkultur
  15. Training on Environmental and Sustainability Education for Teacher Education and Theological Colleges in Southern Nations, Nationalities, and Peoples' Region - 2015
  16. Towards a Culture of Sustainable Consumption: A Transdisciplinary Approach to Organizational and Individual Learning for Sustainability in Educational Institutions
  17. 14th European Roundtable on Sustainable Consumption and Production (ERSCP) Conference and the 6th Environmental Management for Sustainable Universities (EMSU) Conference - 2010
  18. Under Which Conditions Does Public Participation Really Advance Sustainability Goals? Findings of a Meta-Analysis of Stakeholder Involvement in Environmental Decision-making (with O. Fritsch)