Sustainable entrepreneurship: creating environmental solutions in light of planetary boundaries

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

This article discusses sustainable entrepreneurship in light of
planetary boundaries and related aims to contribute to managing for and in a
safe operating space for humanity. The rapidly developing research area of
environmental, social and sustainable entrepreneurship has flourished for the
last two decades and improved our understanding of the phenomenon.
However, while a contribution to sustainable development is often stated in
general terms or implied, most of the sustainable entrepreneurship literature
focuses on classifications, motivations, processes and specific outcomes
without explicit links to how planetary boundaries are addressed. This paper
discusses links between sustainable entrepreneurship and the planetary
boundaries concept by addressing both perspectives: how can the concept
of planetary boundaries provide perspectives for designing and assessing
sustainable entrepreneurship? And how can sustainable entrepreneurship
contribute effectively to an economy and society operating in a safe operating
space for humanity?
OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftInternational Journal of Entrepreneurial Venturing
Jahrgang10
Ausgabenummer1
Seiten (von - bis)1-16
Anzahl der Seiten16
ISSN1742-5360
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 2018

    Fachgebiete

  • Wirtschaftswissenschaften für Nachhaltigkeit - sustainable entrepreneurship, environmental solutions, planetary boundaries, Ecopreneurship, environmental entrepreneurship, safe operating space, Transition, sustainability transformation, corporate sustainability

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Return of History - An Exchange between Christoph Behnke, Cornelia Kastelan, and Ulf Wuggenig
  2. A flexible global warming index for use in an integrated approach to climate change assessment
  3. Videobasierte Analyse der universitären Praxisphase der Sportlehrerausbildung mit dem Class K-3
  4. Zur Messung von Kompetenzen zum nachhaltigen Wirtschaften mit einem Situational Judgement Test
  5. Moderne und historische Laienexegesen von Lk 16, 1-13 im Lichte der neutestamentlichen Diskussion
  6. Ko-Konstruktive Lehrentwicklung im Entwicklungsteam Mathematik der Leuphana Universität Lüneburg
  7. Education for Sustainability, Graduate Capabilities, Professional Employment: How they all connect
  8. Delivering community benefits through REDD plus : Lessons from Joint Forest Management in Zambia
  9. Company reputation and its influence on consumer trust in response to ongoing CSR communication
  10. Analytical model to determine the strength of form-fit connection joined by die-less hydroforming
  11. Global fern and lycophyte richness explained: How regional and local factors shape plot richness
  12. Sozialarbeiterische Einflussmöglichkeiten auf kommunale und regionale Jugend- und Sozialpolitik
  13. Niels Werber, Ameisengesellschaften. Eine Faszinationsgeschichte, Frankfurt a.M.: Main: S.. Fischer 2013
  14. The Rhythm of Movement in the early 20th Century and its Foundation in the empirical Aesthetics
  15. Vertrag zur Gründung der Europäischen Gemeinschaft (EGV) : Artikel 135 (Zusammenarbeit im Zollwesen)
  16. Nachwirkender Kolonialismus und intersektorale Verknüpfung im Spektrum von Markt und Hierarchie
  17. Climate and large-sized trees, but not diversity, drive above-ground biomass in subtropical forests
  18. Experiences of the Self between Limit, Transgression, and the Explosion of the Dialectical System
  19. IWRM through WFD implementation? Drivers for integration in polycentric water governance systems
  20. Coherence of European legal and structural conditions in water, wetland and flood risk management
  21. The Role of Assessment and Quality Management in Transformations towards Sustainable Development
  22. Nachhaltiges Unternehmertum: Unterschätzter Nachhaltigkeitstransformator von Märkten und Regionen
  23. Nachhaltigkeitskompetenz im Spannungsfeld zwischen Kontextabhängigkeit und Perspektiverweiterung
  24. Experimentiervideos im naturwissenschaftlichen Unterricht – Lehren und Lernen mit und durch VidEX