Was bringt diese Aufgabe? Lehrerinnen und Lehrer analysieren das kognitive Potenzial von Aufgaben

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Ob Unterricht die Schülerinnen und Schüler kognitiv aktiviert, hängt in hohem Maße von den Aufgaben ab, die gestellt werden. Woran lässt sich erkennen, ob eine Aufgabe geeignet ist? Wie können Lehrerinnen und Lehrer lernen, geeignete von weniger geeigneten Aufgaben zu unterscheiden? Und wie können sie lernen, kognitiv aktivierende Aufgaben selbst zu entwickeln oder vorgefundene Aufgaben gezielt zu verändern?
Original languageGerman
JournalPädagogik
Volume67
Issue number5
Pages (from-to)28-31
Number of pages4
ISSN0933-422X
Publication statusPublished - 2015
Externally publishedYes

Recently viewed

Publications

  1. Higher productivity in importing German manufacturing firms
  2. The impact of soft-skills training for entrepreneurs in Jamaica
  3. The influence of motivation, opportunity, ability, and tacitness on repatriate knowledge transfer
  4. The effect of extrusion ratio and material flow on the mechanical properties of aluminum profiles solid state recycled from 6060 aluminum alloy chips
  5. Einkommenssituation Selbständiger in der Europäischen Union
  6. Kompetenzentwicklung im Schuljahr nach PISA 2012
  7. Vergleich von Polaritätsprofilen durch Neuheitsfilter
  8. Sustainable Value Added
  9. Traits of dominant plant species drive normalized difference vegetation index in grasslands globally
  10. Choosing between Internet-based psychodynamic versus cognitive behavioral therapy for depression
  11. Spatial patterns of cultural ecosystem services provision in Southern Patagonia
  12. Conflict strength:
  13. The German Bank Restructuring Act: An Economic Perspective
  14. Does more respect from leaders postpone the desire to retire?
  15. Cool weather tourism under global warming:
  16. Unterricht im Lernbereich Globale Entwicklung
  17. Miscounselling in the German Insurance Market-Utility-Orientated Implications for the Meaning of Miscounselling
  18. On the Thermoregulation in the human microvascular system
  19. Relative inequality and poverty in Germany and the United States using alternative equivalence scales
  20. Crown plasticity and neighborhood interactions of European beech (Fagus sylvatica L.) in an old-growth forest
  21. Empirische Arbeit
  22. The effects of contemporaneous peer punishment on cooperation with the future
  23. Der BilWiss-2.0-Test