Evaluation und Maintenance von Online-Kursen zum Thema Künstliche Intelligenz

Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Authors

Lerninhalte und Didaktik von Online-Kursen müssen im Sinne einer Versionierung kontinuierlich überarbeitet, erneuert und erweitert werden. Die Quality Maintenance von Online-Kursen zum Thema Künstliche Intelligenz ist aufgrund schneller Entwicklungen und neuer Erkenntnisse besonders herausfordernd. In diesem Beitrag wird ein iteratives Maintenance-Kriterienraster präsentiert, das für die Online-Kurse der digitalen Lernplattform KI-Campus pilotiert wird. Ein wichtiges Kriterium ist die Kursbewertung durch die Lernenden. Auswertungen von Kursbefragungen zu Beginn (N = 2.259) und Ende (N = 455) bieten initiale Einsicht zur Zusammensetzung der Lernenden und ihre Evaluation der Online-Kurse.
Original languageGerman
JournalZeitschrift für Hochschulentwicklung
Volume18
Issue number1
Pages (from-to)37-56
Number of pages20
ISSN2219-6994
DOIs
Publication statusPublished - 01.03.2023
Externally publishedYes

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Gender-specific perspectives of mangrove ecosystem services
  2. Institutional Entrepreneurship
  3. Die E-Evidence-Verordnung
  4. Les Anormaux
  5. Who are the workers who never joined a union?
  6. Konstruktives vom Kollegen
  7. Entwicklung einer Fallstudie für die Lehre im IT-gestützten Personalmanagement
  8. Modellierung logistischer Prozesse in der Montage
  9. Das Größenverständnis im Grundschulalter
  10. Environmental risk assessment of anti-cancer drugs and their transformation products
  11. Between Art and Promotion
  12. Emotionale Interfaces in der Fahrzeugsteuerung
  13. Waste prevention behaviour and fast and frugal heuristics
  14. Using self-regulation to overcome the detrimental effects of anger in negotiations
  15. Zweckscheinbarkeit
  16. Green and Sustainable Extraction of Proteins from Agro-industrial Waste
  17. Erratum to Perceived organizational support and intention to stay in host countries among self-initiated expatriates
  18. Neugermanistische Editoren im Wissenschaftskontext
  19. Doing transnational family im Kontext von Flucht und Krisenmigration. Stand der Forschung.
  20. Translation
  21. Online Peer-to-Peer Lending
  22. Der Seiteneinstieg – Neue Lehrkräfte bei der Eignungsabklärung unterstützen
  23. Predicting Therapy Success For Treatment as Usual and Blended Treatment in the Domain of Depression
  24. Ivano Alogna, Christine Bakker, Jean-Pierre Gauci (eds). Climate Change Litigation: Global Perspectives. Leiden: Brill Nijhoff, 2021. Pp. 543. ISBN: 9789004447608.
  25. Cultures of rejection at work
  26. Empirical evidence of the disclosure and assurance of Integrated Reporting -
  27. Friction Stir Welding of Various Aluminium Alloys to Titanium
  28. The influence of age and sex on speed–strength performance in children between 10 and 14 years of age
  29. Ecosystem decay exacerbates biodiversity loss with habitat loss
  30. "I don't know anything about soccer" how personalweaknesses and strengths guide inferences aboutwomen's qualification in sex-typed jobs
  31. Continuous vs Thrice-Daily Ceftazidime for Elective Intravenous Antipseudomonal Therapy in Cystic Fibrosis
  32. Partnerships for Sustainable Business Development
  33. Land of Thorns
  34. The Life Cycle of Party Government across the New Europe
  35. Religion in Bestsellern
  36. Gute fachliche Praxis
  37. ludiCALL