Das Anfertigen von Notizen als Lernstrategie beim mathematischen Modellieren

Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

Authors

Nicht erst seit den unbefriedigenden PISA-Ergebnissen und dem damit verbundenen Ziel der mathematisch mündigen Teilhabe an der Gesellschaft wird eine Reform des Mathematikunterrichts und der Aufgabenkultur angestrebt. Anwendungsorientierter Mathematikunterricht mit entsprechenden Modellierungsaufgaben wird in der Mathematikdidaktik seit mehreren Jahrzehnten postuliert und intensiv erforscht.
Original languageGerman
Title of host publicationBeiträge zum Mathematikunterricht 2022 : 56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik : vom 29.08.2022 bis 02.09.2022 in Frankfurt am Main
EditorsIDMI-Primar Goethe-Universität Frankfurt
Number of pages4
Volume1
Place of PublicationMünster
PublisherWTM - Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
Publication date04.2023
Pages349-352
ISBN (print)978-3-95987-207-2
ISBN (electronic)978-3-95987-208-9
DOIs
Publication statusPublished - 04.2023
Event56. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik - GDM 2022: Mathematikdidaktiker*innen im Dialog - Goethe-Universität Frankfurt, Frankfurt, Germany
Duration: 29.08.202202.09.2022
Conference number: 56
https://aktuelles.uni-frankfurt.de/event/56-jahrestagung-der-gesellschaft-fuer-didaktik-der-mathematik/

DOI

Recently viewed

Publications

  1. Temperature-dependent mechanical behavior of aluminum AM structures generated via multi-layer friction surfacing
  2. Bird community responses to the edge between suburbs and reserves
  3. Vom Cassislikör zur E-Commerce-Richtlinie
  4. Online CSR communication by listed companies: a factor for enthusiasm or disappointment?
  5. Tree diversity effects on litter decomposition are mediated by litterfall and microbial processes
  6. Bats in a Farming Landscape Benefit from Linear Remnants and Unimproved Pastures
  7. Morphometric differentiation in a specialised snail predatior
  8. Toward a Framework for University-Based Entrepreneurial Ecosystems and Human Capital Development in Sub-Saharan Africa
  9. Effectiveness of psychological interventions in preventing recurrence of depressive disorder
  10. Leading digital innovation in schools
  11. Organizational Wrongdoing, Boundary Work, and Systems of Exclusion
  12. Attention and Information Acquisition
  13. Embracing conflicts for interpersonal competence development in project-based sustainability courses
  14. Moral sensitivity in business
  15. Provisions for nullification of conservation and management measures in RFMO objection procedures
  16. Absenteeism as a Reaction to Harmful Behavior in the Workplace from a Stress Theory Point of View
  17. Where Are the Organizations? Accounting for the Fluidity and Ambiguity of Organizing in the Arts
  18. Realist Inquiry
  19. Communication Assumptions in Consumer Research
  20. Cultures of sustainability and the aesthetics of the pattern that connects
  21. Reasons to leave shiftwork and psychological and psychosomatic complaints of former shiftworkers
  22. Multitrophic arthropod diversity mediates tree diversity effects on primary productivity
  23. Sustainability-Oriented Innovation of SMEs
  24. The Link Between 'Green' and Economic Success