Svenja Lemmrich

Dr.

  1. 2018
  2. Published

    Bedeutung von Lerngelegenheiten für den Erwerb von DaZ-Kompetenz

    Ehmke, T. & Lemmrich, S., 08.2018, Professionelle Kompetenzen angehender Lehrkräfte im Bereich Deutsch als Zweitsprache. Ehmke, T., Hammer, S., Köker, A., Ohm, U. & Koch-Priewe, B. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 201-219 19 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

  3. 2019
  4. Published

    Performanznahe und videobasierte Messung von DaZ-Kompetenz bei Lehrkräften: Skalierung und dimensionale Struktur des Testinstruments

    Lemmrich, S., Hecker, S.-L., Klein, S., Ehmke, T., Köker, A., Koch-Priewe, B. & Ohm, U., 18.09.2019, Lehrer. Bildung. Gestalten. : Beiträge zur empirischen Forschung in der Lehrerbildung. Ehmke, T., Kuhl, P. & Pietsch, M. (eds.). 1 ed. Weinhein, Basel: Beltz Juventa Verlag, p. 190-204 13 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  5. 2020
  6. Published

    Linguistically Responsive Teaching in Multilingual Classrooms: Development of a Performance-Oriented Test to Assess Teachers’ Competence

    Lemmrich, S., Hecker, S.-L., Klein, S., Ehmke, T., Koch-Priewe, B., Köker, A. & Ohm, U., 16.02.2020, Student Learning in German Higher Education: Innovative Measurement Approaches and Research Results. Zlatkin-Troitschanskaia, O., Pant, H. A., Toepper, M. & Lautenbach, C. (eds.). 1 ed. Wiesbaden: Springer Verlag, p. 125-140 16 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. Published

    Zum Verbalisierungsdilemma bei der Erfassung der situationsspezifischen Fähigkeiten von Lehrkräften. Am Beispiel der Domäne Deutsch als Zweitsprache.

    Hecker, S.-L., Falkenstern, S., Lemmrich, S. & Ehmke, T., 01.08.2020, In: Zeitschrift für Bildungsforschung. 10, 2, p. 175-190 16 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. 2021
  9. Published

    Multilingualism in teacher education in Germany: Differences in approaching linguistic diversity in three federal states

    Berkel-Otto, L., Hansen, A., Hammer, S., Lemmrich, S., Schroedler, T. & Uribe, Á., 30.04.2021, Preparing Teachers to Work with Multilingual Learners. Wernicke, M., Hammer, S., Hansen, A. & Schroedler, T. (eds.). Bristol: Multilingual Matters , p. 82-103 22 p. (Bilingual education & bilingualism; vol. 130).

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  10. 2022
  11. Published
  12. 2023
  13. Published

    Mit Kollaboration zum Standard: Empirisch basierte Bestimmung von Lehrkräfte-Expertise im Bereich Deutsch als Zweitsprache (DaZ)

    Hecker, S. L., Falkenstern, S., Lemmrich, S., Ehmke, T., Koch-Priewe, B., Köker, A. & Ohm, U., 02.2023, In: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 26, 1, p. 161-184 24 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  14. 2024
  15. Published

    Digitized Evaluation of Academic Opportunities to Learn (OTLs) Concerning Linguistically Responsive Teaching (LRT): Descriptive Results from Nine Universities

    Lemmrich, S., Spiekermeier Gimenes, S. & Ehmke, T., 07.2024, In: Education Sciences. 14, 7, 18 p., 729.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  16. Published

    Orientations for co-constructing a positive climate for diversity in teaching and learning

    Viesca, K. M., Alisaari, J., Flynn, N., Hammer, S., Lemmrich, S., Routarinne, S. & Teemant, A., 16.07.2024, Teacher Education in (Post-)Pandemic and (Post-)Digital Times: International Perspectives on Intercultural Learning, Diversity and Equity. Braselmann, S., Eibensteiner, L. & Volkmann, L. (eds.). Peter Lang Verlag, p. 59-78 20 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksChapterpeer-review

  17. Published

    Performance-oriented measurement of teachers’ competence in linguistically responsive teaching, relevant learning opportunities and beliefs

    Lemmrich, S. & Ehmke, T., 11.2024, In: Cogent Education. 11, 1, 17 p., 2352267.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next

Recently viewed

Publications

  1. Bildung für nachhaltige Entwicklung in der schulischen Praxis verankern
  2. Heavy resistance training in wheelchair athletes
  3. „Warnhinweise auf alkoholischen Getränken"
  4. § 394 Berichte der Aufsichtsratsmitglieder
  5. The Contestation of Culture
  6. Gründungsmythen in Paarbeziehungen
  7. Agency-theoretische Betrachtungen zur Gehilfen- und Gatekeeper-Funktion des Abschlußprüfers sowie potentielle Zielkonflikte
  8. Was schulden wir einander?
  9. Formen des Gesprächs – Gespräch der Formen
  10. Leuphana Lernwerkstatt Lüneburg – multifunktionelle Ausrichtung eines inklusiven naturwissenschaftlichen Lehr-Lern-Raums
  11. Nachhaltigkeit lehren und lernen
  12. Beeinflusst das Besetzungsprofil von Prüfungsausschüssen das Auftreten von Unregelmäßigkeiten in der Rechnungslegung?
  13. Was ist gute ökonomische Bildung? Leitfaden für den sozioökonomischen Unterricht
  14. Electronic Government
  15. Punk - Keine Macht für Niemand
  16. Geschlechtsspezifische Wirkung von Anreizsystemen?
  17. Energie ernten? - Möglichkeiten der Biogasproduktion in Schleswig-Holstein
  18. Kooperative Qualifizierung von Lehrern und Ausbildern als Beitrag zur Professionalisierung. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung im Rahmen des Projektes "XENOS-Mentoren"
  19. The relevance of cultural aspects in cross cultural management in multinational companies
  20. HR-Rollen im Ländervergleich - Deutschland, Österreich, Schweiz (DACH-Region)
  21. Gesammeltes Wissen in dunklen Kellern? Die Erwartungshaltung von Studierenden der Leuphana Universität Lüneburg gegenüber Archiven
  22. Perspektivität und Konstruktivismus in der politischen Bildung
  23. Spatial trends and ecotoxic risk assessment of selected pharmaceuticals in sediments from Lake Victoria, Uganda, East Africa