Matthias Barth
Prof. Dr.
Contact
Prof. Dr. Matthias Barth
- 2023
- Published
Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg
Michelsen, G. (ed.), Barth, M. (ed.) & Fischer, D. (ed.), 16.10.2023, Leverkusen: Verlag Babara Budrich. 193 p. (Schriftenreihe Ökologie und Erziehungswissenschaft der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der DGfE)Research output: Books and anthologies › Collected editions and anthologies › Research
- Published
Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg
Barth, M., Fischer, D. & Michelsen, G., 16.10.2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich, p. 9-12 4 p. (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für eine nachhaltige Entwicklung der DGfE).Research output: Contributions to collected editions/works › Other › Research
- Published
Resümee: Bildung für nachhaltige Entwicklung – Impulse für die Hochschullandschaft
Fischer, D., Michelsen, G. & Barth, M., 16.10.2023, Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Hochschule: Wege und Wirkungen am Beispiel der Leuphana Universität Lüneburg. Michelsen, G., Barth, M. & Fischer, D. (eds.). Leverkusen: Verlag Babara Budrich, p. 183-190 8 p. (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für eine nachhaltige Entwicklung der DGfE).Research output: Contributions to collected editions/works › Contributions to collected editions/anthologies › Research
- Published
Transdisciplinary learning as a key leverage for sustainability transformations
Barth, M., Jimenez-Aceituno, A., Lam, D., Bürgener, L. & Lang, D. J., 01.10.2023, In: Current Opinion in Environmental Sustainability. 64, 8 p., 101361.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
- 2022
- Published
Connecting curricula and competence through student learning journeys
Birdman, J., Barth, M. & Lang, D. J., 09.12.2022, In: Sustainability: Science, Practice, and Policy. 18, 1, p. 560-575 16 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Teacher Education for Sustainable Development: A Review of an Emerging Research Field
Fischer, D., King, J., Rieckmann, M., Barth, M., Büssing, A., Hemmer, I. & Lindau-Bank, D., 01.11.2022, In: Journal of Teacher Education. 73, 5, p. 509-524 16 p.Research output: Journal contributions › Scientific review articles › Research
- Published
Developing ESD-specific professional action competence for teachers: knowledge, skills, and attitudes in implementing ESD at the school level
Brandt, J-O., Barth, M., Hale, A. & Merritt, E., 11.10.2022, In: Environmental Education Research. 28, 12, p. 1691-1729 39 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Meaning-making in higher education for sustainable development: Undergraduates’ long-term processes of experiencing and learning
Sundermann, A., Weiser, A. & Barth, M., 10.10.2022, In: Environmental Education Research. 28, 11, p. 1616-1634 19 p.Research output: Journal contributions › Journal articles › Research › peer-review
- Published
Transformation verstehen lernen: Nachhaltigkeitsbildung und Data Literacy Education in der Studieneingangsphase
Weiser, A., van Deest, J. & Barth, M., 26.09.2022, Digitale Bildung für nachhaltige Entwicklung: Herausforderungen und Perspektiven für die Hochschulbildung. Weselek, J., Kohler, F. & Siegmund, A. (eds.). Springer, p. 53-65 13 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Chapter
- Published
Sustainability Competencies in Higher Education
Michel, J. O., Brundiers, K., Barth, M., Fischer, D., Mochizuki, Y., Redman, A. & Zint, M., 22.09.2022, The Palgrave Encyclopedia of Urban and Regional Futures. Brears, R. (ed.). Palgrave Macmillan, p. 1-6 6 p.Research output: Contributions to collected editions/works › Articles for encyclopedia › Research