Daniela Egger

Contact

Daniela Egger

  1. 2019
  2. Published

    Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten (Nawi-In): Ein Vergleich der Primar- und Sekundarstufe I

    Brauns, S., Egger, D., Abels, S. & Barth, M., 2019, Naturwissenschaftliche Bildung als Grundlage für berufliche und gesellschaftliche Teilhabe: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik, Jahrestagung in Kiel 2018. Maurer, C. (ed.). Regensburg: Universität Regensburg, p. 675-678 4 p. (Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik; vol. 39).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  3. 2020
  4. Published
  5. Published

    Forschendes Lernen auf Hochschul- und Unterrichtsebene beforschen

    Brauns, S., Egger, D. & Abels, S., 2020, Forschendes Lernen. Eghtessad, A., Kosler, T. & Oberhauser, C. (eds.). Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, p. 201-211 11 p. (Transfer Forschung ↔ Schule; vol. 6, no. 6).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  6. Published

    Forschendes Lernen im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht

    Abels, S., Brauns, S. & Egger, D., 2020, In: IMST Newsletter. 17, 50, p. 10-14 5 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Videobasierte Kompetenzforschung im inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht.

    Brauns, S., Egger, D., Sellin, K. & Abels, S., 2020, Naturwissenschaftliche Kompetenzen in der Gesellschaft von morgen: Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik Jahrestagung in Wien 2019. Habig , S. (ed.). Duisburg-Essen: Universität Duisburg-Essen, p. 724-727 4 p. (Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik (GDCP) ; vol. 40).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearch

  8. Published

    Professionalisierung von Lehramtsstudierenden für inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht

    Egger, D., Brauns, S., Sellin, K., Barth, M. & Abels, S., 01.05.2020, In: Journal für Psychologie. 27, 2, p. 50-70 21 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Kompetenzentwicklung von Lehramtsstudierenden sichtbar machen: Professionalisierung für einen inklusiven naturwissenschaftlichen Unterricht

    Sellin, K., Brauns, S., Egger, D., Abels, S. & Barth, M., 14.12.2020, Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?. Grosche, M., Decristan, J., Urton, K., Jansen, N. C., Bruns, G. & Ehl, B. (eds.). Bad Heilbrunn: Klinkhardt, p. 171-175 5 p. (Klinkhardt Forschung - Perspektiven sonderpädagogischer Forschung).

    Research output: Contributions to collected editions/worksArticle in conference proceedingsResearchpeer-review

  10. 2022
  11. Published

    Lehre und Forschung im Projekt „Naturwissenschaftlichen Unterricht inklusiv gestalten“ (Nawi-In)

    Abels, S., Barth, M., Brauns, S., Egger, D., Richter, S. & Sellin, K., 04.04.2022, Qualifizierung für Inklusion: Sekundarstufe. Lutz, D., Becker, J., Buchhaupt, F., Katzenbach, D., Strecker, A. & Urban, M. (eds.). Münster: Waxmann Verlag, p. 25-38 14 p. (Qualifizierung der pädagogischen Fachkräfte für inklusive Bildung; vol. 3).

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesTransfer

  12. Published

    The analytical competency model to investigate the video-stimulated analysis of inclusive sciene education

    Egger, D. & Abels, S., 10.05.2022, In: Progress in science education (PriSE). 5, 2, p. 48-63 16 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Recently viewed

Publications

  1. Identification of ozonation by-products of 4- and 5-methyl-1H-benzotriazole during the treatment of surface water to drinking water
  2. Motivations, Barriers, and Incentives for Adopting Environmental Management (Cost) Accounting and Related Guidelines
  3. A Hybrid Extended Kalman Filter as an Observer for a Pot-Electro-Magnetic Actuator
  4. Christ our light
  5. GrassVeg.DE
  6. The impact of political leaders' profession and education on reforms
  7. ARE WE THE BADDIES?
  8. Heterogenität in berufsbegleitenden sozialwissenschaftlichen Studiengängen am Beispiel einer quantitativen Datenerhebung unter Studierenden und Lehrenden
  9. Growth strategies
  10. The Enactment of Organizational Decline
  11. § 352 Aufrechnung nach Nichterfüllung
  12. The Relevance of Entrepreneurship Ecosystems for Start-up Success: A Venture Capital Perspective
  13. Arbeitskampf in diakonischen Einrichtungen?
  14. Is Privacy Dead?
  15. Mit KI im Deutschunterricht schreiben – Impulse für Lehrer*innen für den Unterricht in der Zukunft
  16. Der Ekel als Privileg?
  17. DFG-Schwerpunktprogramm .,Netzbasierte Wissenskommunikation in Gruppen"
  18. How do family entrepreneurs recognize opportunities?
  19. Informal Learning and Entrepreneurial Success
  20. Impulse für eine stadtverträgliche Mobilität
  21. Subjektivierung durch Normalisierung
  22. Partizipatives Regieren in der EU
  23. Effects of digital video-based feedback environments on pre-service teachers’ feedback competence
  24. Governance for Sustainability in Telecoupled Systems
  25. Einführung in das Logistik-Management
  26. Risikobewusste Planung
  27. Article 77 CISG
  28. On cosmotechnics
  29. Reducing Environmental Pollution by Antibiotics through Design for Environmental Degradation