Christine Schmid

Dr.

Contact

Dr. Christine Schmid

  1. 2021
  2. Published

    Deciding between the Covariance Analytical Approach and the Change-Score Approach in Two Wave Panel Data

    Carmen, K., Hartig, J. & Schmid, C., 21.07.2021, In: Multivariate Behavioral Research. 56, 3, p. 447-458 12 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  3. 2020
  4. Effectiveness of a governmental action to improve Austrian primary schools – results of multilevel analyses based on repeated cycles of educational standards assessments

    Schmid, C., Trendtel, M., Bruneforth, M. & Hartig, J., 02.04.2020, In: School Effectiveness and School Improvement. 31, 2, p. 149-171 23 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  5. 2019
  6. Geschwisterkonstellation und Lesekompetenz

    Schmid, C. & Glaeser, A., 2019, Lesekompetenz der 10-Jährigen im Trend: Vertiefende Analysen zu PIRLS. Wallner-Paschon, C. & Itzlinger-Bruneforth, U. (eds.). Graz: Leykam, p. 123-132 10 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  7. Lehrerkooperation, Unterrichtsqualität und fachliche und überfachliche Ergebnisse von Schüler*innen in Englisch und Mathematik: Eine Re-Analyse der Drei-Länder-Studie von Helmut Fend

    Steinert, B., Dohrmann, J. & Schmid, C., 2019, In: Zeitschrift für Pädagogik. 65, 1, p. 40-55 16 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

  8. Noten und Kompetenzen in verschiedenen Fächern, Schulstufen und Schulformen

    Paasch, D., Schmid, C., Kallinger-Aufner, A. & Knollmüller, R., 2019, Fünf Jahre flächendeckende Bildungsstandardüberprüfungen in Österreich: Vertiefende Analysen zum Zyklus 2012 bis 2016. George, A. C., Schreiner, C., Wiesner, C., Pointinger, M. & Pacher, K. (eds.). Waxmann Verlag, p. 161-177 17 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  9. Skalenhandbuch Drei-Länder-Studie (DLS) 1978/79 von Helmut Fend: Dokumentation der Erhebungsinstrumente für Schülerinnen und Schüler sowie für Lehrkräfte

    Schmid, C., Dohrmann, J., Feldhoff, T., Steinert, B., Wurster, S. & Klieme, E., 2019, Frankfurt am Main: Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation - DIPF, 450 p.

    Research output: Working paperResearch communication reportsResearch

  10. Skalenhandbuch Schule im Wandel (SchiWa) - Vorstudie. Dokumentation der Erhebungsinstrumente für Schulleitungen, Schülerinnen und Schüler sowie für Lehrkräfte

    Hausen, J., Schmid, C., Wurster, S., Dohrmann, J., Feldhoff, T., Steinert, B., Klieme, E. & Lenski, A. E., 2019, Frankfurt am Main: Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation - DIPF, 130 p.

    Research output: Working paperResearch communication reportsResearch

  11. 2018
  12. Demokratische Bildung

    Schmid, C. & Watermann, R., 2018, Handbuch Bildungsforschung. Tippelt, R. & Schmidt-Hertha, B. (eds.). 4 ed. Wiesbaden: Springer, Vol. 2. p. 1133-1153 21 p.

    Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  13. 2017
  14. Geschwisterkonstellationseffekte auf Mathematikleistungen und Hausaufgabenhilfe in TIMSS 2011

    Schmid, C. & Glaeser, A., 04.2017, In: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie. 49, 2, p. 73-85 13 p.

    Research output: Journal contributionsJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 Next