Organisation profile

Sustainability has many facets. Inter- and transdisciplinary research and teaching characterize the School of Sustainability. Scientists in our research projects work together in the laboratory, on the heath, in the grassland, in the classroom, with the city administration, with farmers, with non-governmental organizations, with companies, with students in the lecture hall and of course at their desks.

Furthermore, we work with regional and national political actors, e.g. ministries, as well as international organizations, e.g. UNEP, UNESCO, EU. We are part of national and international bodies, e.g. sustainability advisory boards of companies, member of the German Sustainability Award, World Biodiversity Council (IPBES), in order to contribute to social change with scientific findings.

Main research areas

Vision
Sustainability science investigates on a theoretical, conceptual and empirical level how to promote sustainable development and how to find and implement effective solutions for current social and ecological challenges. The aim is to create a more sustainable future.

Sustainability researchers are called upon to take responsibility for their research, which is anchored in existing scientific knowledge and methods and serves to make the world a better place for everyone.

Mission
We promote change towards a sustainable future by developing theories, concepts and practices of inclusive education for sustainability, research, governance and management.

We acknowledge the diversity and dynamics of values, norms and behaviour and contribute with transdisciplinary methods to ensuring that tensions and differences between different disciplines, methods, topics and standards are fruitfully taken up and used with productive compromises and further developments towards sustainable development.

Principles
The School of Sustainability is guided by the normative concepts of ecological system integrity and social and economic justice.

Ecological system integrity refers to the safeguarding of life-support systems, as well as the maintenance of the well-being of life on Earth.

With social and economic justice we strive for a world in which all people can fulfil their potential without endangering system integrity and the well-being of others.

Information about the School
The School of Sustainability includes...
... ca. 25 professors
... ca. 100 research assistants
... ca. 1000 students in Bachelor and Master courses

In various inter- and transdisciplinary projects we are constantly researching and working together on changes and solutions for current challenges.

1 - 10 out of 986Page size: 10
Sort by: Date
  1. Radverkehrsförderung 3.0

    Pez, P. & Seidel, A.

    02.09.2013.05.25

    2 Media contributions

    Press/Media

  2. Klimaabkommen können eben doch funktionieren

    Bäumler, J.

    11.12.24

    1 Media contribution

    Press/Media

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...99 Next

Recently viewed

Publications

  1. Brüssel auf der Suche nach demokratischer Legitimität
  2. Die Verlängerung der Dienstverhältnisse von wissenschaftlichen Assistenten nach § 48 Abs.1 S. 2 HRG
  3. Die Kundenorientierung von Mitarbeitern : Schlüsselgröße für den Unternehmenserfolg
  4. Psychisch krank durch berufliche belastungen
  5. Ein Forschungsstand: Bildbegriffe, Bildpolitiken, Bildpraktiken
  6. Die multimediale Herausforderung und die Wissenschaft von der Musik
  7. Kommentierung des § 108 VwGO (Urteilsgrundlage; Freie Beweiswürdigung; rechtliches Gehör)
  8. Anmerkungen anlässlich der Umsetzung der EU-Verbandsklagenrichtlinie 2020/1828
  9. Gesundheitsrisiken durch Fluglärm
  10. Set ambitious goals for biodiversity and sustainability
  11. Die Rohstoffversorgung für die Energiewende
  12. Gender-Aspekte bei der Einführung und Akkreditierung gestufter Studiengänge
  13. „Morgens Fango, abends Tango“. Entfacht ein verändertes Körperbewusstsein einen neuen Tourismusschwerpunkt?
  14. Die Renaturierung von Graslandbeständen als komplexes System
  15. A review of the German mandatory deposit for one-way drinks packaging and drinks packaging taxes in Europe
  16. Bildungspläne im Elementarbereich. Ein Beitrag zur Bildung für nachhaltige Entwicklung? Eine Untersuchung im Rahmen der UN-Dekade "Bildung für nachhaltige Entwicklung"
  17. Mikrofinanzierungsprogramme als Mittel zur Umsetzung beschäftigungs- und gleichstellungspolitischer Ziele - Förderanspruch und Förderwirklichkeit
  18. Erfolgskriterien ökologieorientierten Managements
  19. Schlussbemerkungen
  20. Mediologische Grundlagen der Habitualisierung
  21. Textkohäsion und deren Bedeutung für das Textverständnis: Wie reagieren Lernende auf temporale Kohäsion am Beispiel eines Sachtextes?
  22. Produktverantwortung von Drittlandherstellern im Onlinehandel
  23. Facetten von Körperkultur
  24. Una opinión pública termostática
  25. Beschäftigungsmanagement
  26. Concentration measurements of biodiesel in engine oil and in diesel fuel
  27. Erfolgsfaktoren freiberuflicher Existenzgründung
  28. Erbschaftsteuerreform 2009
  29. Gesetz über Unterlassungsklagen bei Verbraucherrechts-und anderen Verstößen (Unterlassungsklagengesetz-UKlaG)
  30. Aktuelle Entwicklungen in Rechnungslegung, Abschlussprüfung, Corporate Governance und Compliance
  31. Funciones agroecológicas de los nichos de agrobiodiversidad en la ruralidad de Bogotá, Colombia
  32. Ein Kreis mit fünf Sanktionen
  33. Diesseits des sozialpädagogischen Blicks
  34. Kritik der Kreativität
  35. Studienreform im Zuge des Bolognaprozesses