"Wer sieht was?" und "Wer berührt wen?": Raumvorstellungsaufgaben im 4.Schuljahr

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeTransferbegutachtet

Authors

  • Meike Plath
In der Literatur und in Schulbüchern sind verschiedene Aufgaben zu finden, mit denen das räumliche Denken bei Kindern auf unterschiedliche Weise angesprochen und geschult werden soll. Aber wie gehen Kinder mit derartigen Aufgaben um und welche Strategien werden von ihnen eingesetzt? Im folgenden Beitrag sollen vier Aufgabentypen vorgestellt werden, welche im Rahmen einer Promotion eingesetzt wurden, um der Frage der Strategiewahl der Kinder bei Raumvorstellungsaufgaben nachzugehen.
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftMNU - Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht
Jahrgang65
Ausgabenummer4
Seiten (von - bis)206-210
Anzahl der Seiten5
ISSN0025-5866
PublikationsstatusErschienen - 06.2012

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Mixed Methods and Mixed Theories –
  2. Use of force
  3. Dynamics in a butterfly-plant-ant system
  4. Multiple plant diversity components drive consumer communities across ecosystems
  5. Ungleich mächtig
  6. Evidence for the age and timing of environmental change associated with a Lower Palaeolithic site within the Middle Pleistocene Reinsdorf sequence of the Schöningen coal mine, Germany
  7. α- and β-diversity in moth communities in salt marshes is driven by grazing management
  8. Sources of Individual Differences in L2 Narrative Production
  9. From the open road to the high seas?
  10. Informationsversorgung eines erweiterten Umweltcontrollings
  11. Virtuous Play - Promoting Moral Sensitivity with Digital Games
  12. Steering for sustainable development
  13. From competition to facilitation
  14. In vivo urinary compatibility of Mg-Sr-Ag alloy in swine model
  15. QALD-9-ES: A Spanish Dataset for Question Answering Systems
  16. Dani Bunten Wants to Play
  17. Resilience, Entrepreneurship and ICT
  18. Microstructure and corrosion behavior of Mg-Sn-Ca alloys after extrusion
  19. Raúl Prebisch & Hans W. Singer
  20. Multi-Level Governance in Universities: Strategy, Structure, Control
  21. Sprache, Flucht, Migration, Musik
  22. Deformation-induced dynamic precipitation during creep in magnesium-tin alloys
  23. Re-Introducing Walther Schücking
  24. Foundations of Management & Entrepreneurship
  25. Generative Probleme als transzendentaler Leitfaden?
  26. Aufbruch
  27. Career adaptability development in adolescence
  28. "Technisches Leben"
  29. Cooperative Internationalization of SMEs: Self-commitment as a Success Factor for International Entrepreneurship
  30. Towards more sustainable curricula
  31. Influence of Solution Heat Treatment on the Microstructure, Hardness and Stress Corrosion Behavior of Extruded Resoloy®
  32. Multitrophic effects of experimental changes in plant diversity on cavity-nesting bees, wasps, and their parasitoids
  33. Führungsstrukturen in KMU
  34. Unterrichtsqualität an Gemeinschaftsschulen
  35. The impact of digitisation and big data analysis on the sustainable development of tourism and its environmental impact
  36. Resultant (moral) luck: Post hoc decision evaluation as dependent on belief truth, belief justification, and outcome in moral and prudential situations
  37. Correction to
  38. Unterrichtsqualität an Hamburger Grundschulen
  39. Flüssige Technokratie
  40. Design and Development of a Livestock Food Monitoring System
  41. Gamification
  42. Aspekte der Maschinenästhetik