Vergleichende Untersuchungen zur Struktur und Vegetation von Natur- und Wirtschaftswäldern des Tieflandes auf der Grundlage räumlich expliziter Vegetationsmodelle

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschung

Authors

The effects of forest management on the structure and the understorey vegetation of deciduous forests of the lowlands of Northern Germany is considered under two main topics: - the development of the structure of natural forest reserves (beech forests) in dependency on the duration of the abandonment of forest management, shown on the basis of texture maps; - effects of forest management and soil conditions on the species composition of the herb layer of deciduous forests (Querco-Fagetea). In forest stands which are undisturbed by exogenous influences (e.g. forest management, fire, blow downs) over an adequate period of time the area occupied by different stages of development (e.g. optimal phase, terminal phase) shows a more or less distinct correlation to the duration of each of these stages of development ...
OriginalspracheDeutsch
TitelBerichte der Reinhold-Tüxen-Gesellschaft
HerausgeberRichard Pott
Anzahl der Seiten14
Band13
ErscheinungsortHannover
VerlagReinhold-Tüxen-Gesellschaft
Erscheinungsdatum2001
Seiten183-196
ISBN (Print)978-3-9804174-7-1, 3-9804174-7-6
PublikationsstatusErschienen - 2001

Bibliographische Notiz

Literaturverz. S. 195 - 196

Zuletzt angesehen

Aktivitäten

  1. Entwicklungsteam Mathematik - Einblick in die Arbeit einer Community of Practice zur Weiterentwicklung von Lehrkräfteprofessionalität im mathematischen Problemlösen
  2. Schriftsprachliche Fähigkeiten Ein- und Mehrsprachiger am Ende der Sekundarstufe: Zur Rolle der wahrgenommenen Verwertbarkeit von Mehrsprachigkeit auf dem Arbeitsmarkt
  3. Das Inverted Classroom Model im Kontext kompetenzorientierter Hochschullehre - Peer Learning und Cognitive Mapping in der Weiterentwicklung der Vorlesung Zahlentheorie
  4. Die Wirkung eines Lehrertrainings auf die Rückmeldepraxis im Unterricht. Die vermittelnde Funktion von Rückmeldewissen und die moderierende Rolle von Selbstwirksamkeit
  5. Is it better to be a big fish in a little pond or a small fish in the ocean? Zum Selbstkonzept von Schüler*innen mit Förderbedarf Lernen in Regel- und Förderschulklassen.
  6. How do pre-service teachers analyze classroom lessons? Different patterns of written analysis and effects of direct instructional or problem-oriented learning environments.
  7. Towards a fully-automated adaptive e-learning environment: A predictive model for difficulty generating factors in gap-filling activities that target English tense-aspect-mood
  8. Effekte einer online- und videobasierten Intervention auf die professionelle Wahrnehmung von Klassenführung und die Selbstwirksamkeitserwartungen von Lehramtsstudierenden
  9. Effekte einer online- und videobasierten Intervention auf die professionelle Wahrnehmung von Klassenführung und die Selbstwirksamkeitserwartungen von Lehramtsstudierenden.
  10. Competency-oriented written feedback in every-day mathematics teaching: How to report on students’ solutions of modelling tasks and how to assess the quality of these reports