The social-cognitive basis of infants’ reference to absent entities

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Recent evidence suggests that infants as young as 12 month of age use pointing to communicate about absent entities. The tacit assumption underlying these studies is that infants do so based on tracking what their interlocutor experienced in a previous shared interaction. The present study addresses this assumption empirically. In three experiments, 12-month-old infants could request additional desired objects by pointing to the location in which these objects were previously located. We systematically varied whether the adult from whom infants were requesting had previously experienced the former content of the location with the infant. Infants systematically adjusted their pointing to the now empty location to what they experienced with the adult previously. These results suggest that infants’ ability to communicate about absent referents is based on an incipient form of common ground.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftCognition
Jahrgang177
Seiten (von - bis)41-48
Anzahl der Seiten8
ISSN0010-0277
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.08.2018
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2018 Elsevier B.V.

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. Die Bilanz des Can Atalay-Falls für die türkische Strafrechtspflege
  2. In the Workshop of the Translator. Walter Benjamin in/on Translation
  3. Entrepreneurial Marketing: Geringer Mitteleinsatz mit hoher Wirkung
  4. Wissen. Wahrheit. Macht. Foucaults "Morphologie des Willens zum Wissen"
  5. Sustainable health products and service solutions in the year 2050
  6. ‚Places of Remembrance’: spaces for historical and political literacy
  7. Die Musterhaftigkeit eines Textes als Grundlage seiner Beurteilung
  8. Eigeninitiative als Konzept positiven Verhaltens in Organisationen
  9. Innovative Instrumente für ein integriertes Flussgebietsmanagement
  10. OPERATIONALIZING DIGITAL TRANSFORMATION FROM MULTIPLE PERSPECTIVES
  11. Collins, Randall, Dynamik der Gewalt. Eine mikrosoziologische Theorie
  12. The Quality of the KombiFiD-Sample of Business Services Enterprises
  13. Organizational Context and Collaboration on International Projects
  14. A Multilevel CFA–MTMM Approach for Multisource Feedback Instruments
  15. Diversität willkommen heißen im naturwissenschaftlichen Unterricht
  16. Wechselbeziehungen zwischen deutschem und europäischem Arbeitsrecht
  17. Steigert das Product-Service System Cloud-Computing die Ökoeffizienz?
  18. Communication about absent entities in great apes and human infants
  19. The Psychological Study of Positive Behavior Across Group Boundaries
  20. Schätzkompetenz von Schülerinnen und Schülern in der Sekundarstufe I
  21. Individuelle Beteiligung am Unterrichtsgespräch in Grundschulklassen
  22. Übungsbuch zur Einführung in die allgemeine Betriebswirtschaftslehre
  23. Intensity of Time and Income Interdependent Multidimensional Poverty:
  24. Organisation fur wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung (OECD)
  25. Biblizismus und evangelischer Religionsunterricht in der Grundschule
  26. Independent decisions are fictional from a psychological perspective
  27. Öffentlichkeitsarbeit der Deichverbände in Niedersachsen und Bremen
  28. Global and regional probabilities of major nuclear reactor accidents
  29. Wanders, Monika/Preedy, Ingrid/Klippel, Friederike: The Rescue. Hueber, 2006.
  30. Die Zuverlässigkeit von Bereitstellungszinsen bei Immobiliardarlehen
  31. Schreibkompetenz Hamburger Schülerinnen und Schüler in der 11. Klasse