Der Inverted Classroom in der Politikwissenschaft: Evaluation einer Einführungsveranstaltung in die Internationalen Beziehungen

Research output: Contributions to collected editions/worksContributions to collected editions/anthologiesResearch

Authors

  • Caroline Kärger
  • Daniel Lambach
Original languageGerman
Title of host publicationInverted Classroom and Beyond. : Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert.
EditorsEva-Marie Großkurth, Jürgen Handke
Number of pages14
Place of PublicationMarburg
PublisherTectum Verlag
Publication date2016
Pages69-83
ISBN (print)978-3-8288-3694-5, 3-8288-3694-1
ISBN (electronic)978-3-8288-6368-2
Publication statusPublished - 2016

Recently viewed

Researchers

  1. Heiko Grunenberg

Activities

  1. L'art queer du convivialisme et la complexité comme expérience: La culture comme transformation dans les espaces de possibilité urbains
  2. When new meets old: Institutionalization in a digital economy
  3. Das Atom-Ei des Columbus: Schnelle Brüter, Computersimulation und das Zeitalter der Hypothetizität
  4. Die Logik der Sicherheit
  5. Se déprendre de soi-même
  6. Leuphana Universität Lüneburg (Organisation)
  7. KlangArt 2001
  8. The Politics of Urban Cultural Interventions
  9. Vortrag: Nachhaltige Beschaffung
  10. Teach about U.S. – Going Green: US Embassy Teacher Academy 2015
  11. Symposium „Maschinenatem” - 2003
  12. 'Sampling' Symposium der Hochschule f. angewandte Kunst 1994
  13. ’It’s irie!’ A transcultural approach to diversity at urban ‚global music’ festivals
  14. Workshop der Abteilung Strukturwandel und Produktivität des IWH - IWH 2015
  15. Is it better to be a big fish in a little pond or a small fish in the ocean? Zum Selbstkonzept von Schüler*innen mit Förderbedarf Lernen in Regel- und Förderschulklassen.
  16. Workshop zur "Technikkultur populärer Musik" - 2006
  17. PhD Workshop im Rahmen der Enter Conference 2011
  18. Building territories of peace between the countryside and the city. Urban agroecologies and agri-food circuits for peace.
  19. Terms of Media I - 2015
  20. Vortrag: Fallbasiertes Lernen in der Schulpädagogik am Beispiel Classroom-Management.Eine Interventionsstudie zu Effekten verschiedener fallbasierter Lernumgebungen.
  21. Vorstand des Produktionstechnischen Zentrums Hannover (Externe Organisation)

Publications

  1. Special Issue 'Communication for and about Sustainability'
  2. Reduced nitrate leaching from an Irish cropland soil under non-inversion tillage with cover cropping greatly outweighs increased dissolved organic nitrogen leaching
  3. Karl Mays "El Sendador"
  4. How does the context and design of participatory decision making processes affect their outcomes? Evidence from sustainable land management in global drylands
  5. Towards a green and sustainable fruit waste valorisation model in Brazil
  6. Der Zauberbund
  7. All's Well That Ends Well
  8. Interaction Computer Dance
  9. Kleine Geschichte des Design
  10. Das Nordfenster
  11. Gemeinde
  12. Metaphors and metonymies and their impact in mathematical classroom discourses
  13. Conspicuous consumption and political regimes
  14. Sustainable software products—Towards assessment criteria for resource and energy efficiency
  15. The history of the rule of law
  16. Networking.
  17. Jane Addams’ and Mary Parker Follett’s Applied Pragmatism
  18. The impact of TV ads on the individual user's online purchasing behavior
  19. Factorial Validity of the Anxiety Questionnaire for Students (AFS)
  20. Property, personality rights and data protection with regard to biobanks
  21. Blaue Flecken, kochendes Wasser und überforderte Mütter
  22. Vox Hamburgensis – oder: Die Stimme des Geistes
  23. Capitalism with a Transhuman Face
  24. Micro-econometric studies of international firm activities and firm performance
  25. Kultur in Interaktion
  26. Economic Impacts of Climate Change
  27. Stützlehrerinnen und Stützlehrer in der beruflichen Integrationsförderung