Mealtime Conversations Between Parents and Their 2-Year-Old Children in Five Cultural Contexts

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Manuel Bohn
  • Wilson Filipe da Silva Vieira
  • Marta Giner Torréns
  • Joscha Kärtner
  • Shoji Itakura
  • Lília Cavalcante
  • Daniel Haun
  • Moritz Köster
  • Patricia Kanngiesser

Children all over the world learn language, yet the contexts in which they do so vary substantially. This variation needs to be systematically quantified to build robust and generalizable theories of language acquisition. We compared communicative interactions between parents and their 2-year-old children (N =99 families) during mealtime across five cultural settings (Brazil, Ecuador, Argentina, Germany, and Japan) and coded the amount of talk and gestures as well as their conversational embedding (interlocutors, function, and themes). We found a comparable pattern of communicative interactions across cultural settings, which were modified in ways that are consistent with local norms and values. These results suggest that children encounter similarly structured communicative environments across diverse cultural contexts and will inform theories of language learning.

OriginalspracheEnglisch
ZeitschriftDevelopmental Psychology
Jahrgang60
Ausgabenummer7
Seiten (von - bis)1255-1268
Anzahl der Seiten14
ISSN0012-1649
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 07.2024

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2024 American Psychological Association

DOI

Zuletzt angesehen

Publikationen

  1. The Body as a Historiographic Writing Tool in ŽemAt’s Video Work “Imagining the Absence” (2014)
  2. Merkmalsextraktion und semantische Integration von Ultrabreitband-Sensoren zur Erkennung von Notfällen
  3. Motive für die Wahl des Studiengangs Wirtschaftspädagogik
  4. Berater für generationengerechte Assistenzsysteme (m/w)
  5. Strategische Umweltprüfung für die Offshore-Windenergienutzung
  6. Ausdruck, Ausstrahlung, Aura
  7. Francesca Ferrando (2019): Philosophical Posthumanism. Theory in the New Humanities, Series Editor: Rosi Braidotti, Preface by Rosi Braidotti). Bloomsbury Academic (27 June, 2019), 296 pages, ISBN:1350059501, ISBN: 9781350059504
  8. Ariel Ezrachi (ed.), Research Handbook on International Competition Law
  9. Faktizitäten
  10. Product Market Competition and Economic Performance in Hungary
  11. Gentelligente Bauteile
  12. Gesundheitsförderung durch vernetztes Lernen im Planspiel
  13. Mathematik im Übergang Schule/Hochschule und im ersten Studienjahr
  14. Nachhaltige Ernährung im Wertediskurs
  15. The Oxford Handbook on Media, Technology and Organization Studies
  16. School leadership and achievement gaps based on socioeconomic status
  17. La Esencia Barroca de la Razón de Estado
  18. Von der Fremdevaluation zur Selbstevaluation
  19. Schrift und Schreiben in der gegenwärtigen Sprachreflexion
  20. Eigenverantwortliche Schule - eine Chance für die Ganztagsschule?
  21. Studentische Perspektiven auf die Qualitätsoffensive Lehrerbildung Musik
  22. Klimaschutz und Monitoring in der strategischen Umweltprüfung
  23. League of Nations
  24. Green and sustainable chemistry in Latin America