Still green at fifteen? Investigating environmental awareness of the PISA 2015 population: Cross-national differences and correlates

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

  • Marit Kristine List
  • Fabian T.C. Schmidt
  • Daria Mundt
  • Dennis Föste-Eggers

The PISA studies provide unique opportunities to investigate the competencies and attitudes of 15-year-olds across the world. Past research investigating environmental awareness (EA) in PISA 2006 found associations between EA and science-related competencies and attitudes. Investigating EA in the PISA studies may have important implications for education for sustainable development (ESD): results may show which factors should be considered in educational interventions to enhance students' EA. Cross-national analyses of EA may provide insights into the predictors of EA on a local, national or international level. This study investigates the individual, school, and country level predictors of EA in PISA 2015 (365,194 students, 12,594 schools, 53 countries). The multi-level regression analysis on EA reveals that most of the variance is located at the student level. On the individual level, variables related to science learning in school are associated with EA across all countries. This study also compares the degrees of EA in the 2006 and 2015 populations. The results show similar degrees of EA in 2006 and 2015. Altogether, the study provides cross-country evidence on important aspects that should be addressed in successful ESD programs.

OriginalspracheEnglisch
Aufsatznummer2985
ZeitschriftSustainability (Switzerland)
Jahrgang12
Ausgabenummer7
Anzahl der Seiten20
ISSN2071-1050
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 01.04.2020
Extern publiziertJa

Bibliographische Notiz

Publisher Copyright:
© 2020 by the authors.

DOI

Zuletzt angesehen

Forschende

  1. Olaf Holz

Publikationen

  1. Wörterbuch des technokratischen Unmenschen
  2. Nachhaltigkeit managen mit der Balanced Scorecard
  3. Hafnargata
  4. Weibliche Information und männliche Unterhaltung?
  5. Rechtsmissbrauch durch Prozessfinanzierung bei Gewinnabschöpfungsklage
  6. § 395
  7. Sprachliche Prozeduren beim fachlichen Lernen: Begründen in Mathematik
  8. Rückbau und Entsorgung in der deutschen Atomwirtschaft
  9. Mehr oder weniger neues Licht
  10. Museumslandschaft im Wandel
  11. Agenturen und Integrierte Kommunikation
  12. Archival or perceived measures of environmental uncertainty?
  13. Attraktive Arbeitgeber im Mittelstand
  14. Postvinyl
  15. Members of the European Parliament on the Web
  16. Gesellschaftsrecht
  17. Zum Stand der Waldpädagogik in forstlichen Einrichtungen Deutschlands
  18. Ist das Bildung?
  19. Export, Import und Produktivität wissensintensiver KMUs in Deutschland
  20. Heilen und Vernichten
  21. Handbook of Research on Entrepreneurship in Professional Services
  22. Comparative Children's Literature
  23. N-Umsatz und Spurengasemissionen typischer Biomassefruchtfolgen zur Biogaserzeugung in Norddeutschland
  24. Woody plant phylogenetic diversity mediates bottom-up control of arthropod biomass in species-rich forests
  25. Der implizite Übersetzer in der Kinderliteratur: Ein Beitrag zur Theorie des kinderliterarischen Übersetzens
  26. § 285 Herausgabe des Ersatzes
  27. Keine Kohle für die Kohle
  28. Nachhaltige chemie
  29. Das lyrische Ich mag keinen Brokkoli: komische Kinderlyrik von Michael Rosen
  30. Mit Bildungsstandards arbeiten - kompetenzorientiert unterrichten
  31. The effects of psychotherapy for adult depression on suicidality and hopelessness
  32. Vorbemerkung zum Spiel
  33. Von der Leidenschaft, Bilder zu zeigen, die man so noch nicht gesehen hat
  34. Sustensive Intercultural Chronotopes
  35. Alt werden und alt sein in einer ländlichen Gemeinde
  36. Indikatoren der Bildung für nachhaltige Entwicklung - ein Werkstattbericht
  37. Wandel klassischer Demokratievorstellungen in der Rechtswissenschaft
  38. Einführung in die Ästhetische Bildung
  39. Potentiale und Risiken der Nutzung von Methan aus Methanhydraten als Energieträger
  40. Neue Entwicklungen der empirischen Zugänge in der Partizipations- und Kooperationsforschung
  41. Zirkulierende Spotify-Playlisten als Visualisierung und Katalysator von attachement zwischen Usern, Milieu und Geschmack