Sprachliche Prozeduren beim fachlichen Lernen: Begründen in Mathematik
Publikation: Beiträge in Sammelwerken › Aufsätze in Sammelwerken › Forschung › begutachtet
Authors
Language procedures should be learned connected with contents and competence oriented teaching needs an empirical base. Hence the interdisciplinary project TheKomB defined ex-pectations in early mathematical reasoning, developed a competence model and tested stu-dents’ abilities. To that end language forms in written answers of 243 primary-school students were described and classified.
Originalsprache | Deutsch |
---|---|
Titel | Deutscher Wortschatz - beschreiben, lernen, lehren : Beiträge zur Wortschatzarbeit in Wissenschaft, Sprachunterricht, Gesellschaft |
Herausgeber | Jörg Kilian, Jan Eckhoff |
Anzahl der Seiten | 14 |
Erscheinungsort | Frankfurt |
Verlag | Peter Lang Verlag |
Erscheinungsdatum | 23.02.2015 |
Seiten | 313-330 |
ISBN (Print) | 978-3-631-65548-1, 3-631-65548-7 |
ISBN (elektronisch) | 978-3-653-04664-9 |
DOIs | |
Publikationsstatus | Erschienen - 23.02.2015 |
- Didaktik der deutschen Sprache - Sprache im Fach
- Didaktik der Mathematik - Sprache im Fachunterricht
Fachgebiete
Zugehörige Projekte
Theoretisches Kompetenzmodell mathematischen Begründens
Projekt: Forschung