Sprachliche Prozeduren beim fachlichen Lernen: Begründen in Mathematik

Publikation: Beiträge in SammelwerkenAufsätze in SammelwerkenForschungbegutachtet

Authors

Language procedures should be learned connected with contents and competence oriented teaching needs an empirical base. Hence the interdisciplinary project TheKomB defined ex-pectations in early mathematical reasoning, developed a competence model and tested stu-dents’ abilities. To that end language forms in written answers of 243 primary-school students were described and classified.
OriginalspracheDeutsch
TitelDeutscher Wortschatz - beschreiben, lernen, lehren : Beiträge zur Wortschatzarbeit in Wissenschaft, Sprachunterricht, Gesellschaft
HerausgeberJörg Kilian, Jan Eckhoff
Anzahl der Seiten14
ErscheinungsortFrankfurt
VerlagPeter Lang Verlag
Erscheinungsdatum23.02.2015
Seiten313-330
ISBN (Print)978-3-631-65548-1, 3-631-65548-7
ISBN (elektronisch)978-3-653-04664-9
DOIs
PublikationsstatusErschienen - 23.02.2015

Zugehörige Projekte

  • Theoretisches Kompetenzmodell mathematischen Begründens

    Projekt: Forschung

DOI