Schulsystem, Selektion und Schulzufriedenheit in Frankreich

Publikation: Beiträge in ZeitschriftenZeitschriftenaufsätzeForschungbegutachtet

Authors

Investigates how the high demand for academic performance in the French school system corresponds to optimal student development. Finds the experience for students less stressful than expected. Clarifies results through analysis of students' opinions. Concludes that educational ideas and systems are heavily dependent on social context and, therefore, not easily changed. (CH)
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftZeitschrift für Pädagogik
Jahrgang36
Ausgabenummer6
Seiten (von - bis)849-875
Anzahl der Seiten27
ISSN0044-3247
PublikationsstatusErschienen - 01.11.1990

    Fachgebiete

  • Erziehungswissenschaften - Bildung, bildungschance, Bildungsmotivation, Chancengleichheit, Zufriedenheit, Akzeptanz, Bildungssystem, Schulwesen, Schüler, Beschäftigungssystem, Quantitative Angaben, Selektion

Links